13 namirnica koje trebate jesti za doručak ako želite izgubiti kilograme

Obrok koji je veoma važan kada se želite zdravo hraniti i pritom izgubiti kilograme jest doručak.

Doručak je osnova za ostatak dana, a konzumiranje “pogrešne” hrane na početku dana može pojačati vašužudnju za nezdravim namirnicama i dovesti vas do neuspjeha prije nego što je dan i počeo.

S druge strane, dobar izbor namirnica može ugasiti želju za nezdravom hranom, držati vas sitima satima te motivirati da se i ostatak dana držite zdrave prehrane.

U nastavku zato donosimo popis 14 zdravih namirnica koje možete jesti za doručak, a koje će biti odlične saveznice u gubitku kilograma. Kada pomislite kako je zdrava prehrana dosadna i kako je sve uvijek isto, poslužite se ovim popisom.

1. Jaja

Jaja su bogata proteinima i dokazano pojačavaju osjećaj sitosti, utječu na smanjenje unosa hrane kasnije tijekom dana te tako povoljno utječu na gubitak kilograma.

2. Pšenične klice

Pšenične klice bogate su vlaknima, a istraživanja su pokazala da vlakna iz žitarica smanjuju apetit i rizik od debljanja te održavaju razine šećera u krvi stabilnima.

3. Jogurt

Jogurt je namirnica bogata proteinima koja je također povezana sa smanjivanjem osjećaja gladi i smanjenim unosom hrane.

4. Smoothie

Smoothie je jednostavan način da povećate unos vlakana i proteina, smanjite osjećaj gladi i izgubite kilograme. Samo pazite da u njega ne dodate previše visokokaloričnih sastojaka.

5. Bobičasto voće

Bobičasto voće bogato je hranjivim tvarima i vlaknima. Studije su pokazale da jedenje ovog voća može pomoći u smanjenu unosa kalorija i mršavljenju.

6. Grejp ili grejpfrut

Grejp je niskokalorična namirnica bogata vodom i vlaknima. Studije su pokazale da pomaže u procesu mršavljenja, a sveži grejp odličan je dodatak smoothiejima i voćnim salatama.

7. Kava

Kava ubrzava metabolizam i sagorijevanje masti, a dugotrajna konzumacija kave pomaže u kontroli tjelesne težine. Ipak, pazite da ne pretjerujete sa šećerom, mlijekom ili vrhnjem za kavu

8. Kivi

Kivi je još jedno voće bogato vlaknima, zahvaljujući čemu smanjuje apetit i ubrzava gubitak težine. Ovo zeleno voće djeluje i kao prirodni laksativ.

9. Zeleni čaj

Zeleni čaj i njegove komponentne pomažu u sagorijevanju masti i kalorija, što pomaže u mršavljenju. Postoji više načina kako uživati u zelenom čaju – u njega možete dodati iscijeđeni limun, malo meda, đumbir, mentu…

10. Chia sjemenke

Sitne, ali moćne, chia sjemenke izvrstan su dodatak doručku. Bogate su vlaknima i proteinima, a možete ih stavljati u vaš čaj, zobene pahuljice, smoothieje… Istraživanja su pokazala da dodavanje chia sjemenki u doručak pomaže u mršavljenju.

11. Zobena kaša

Zobena kaša niskokalorični je doručak bogat vlaknima i proteinima, dvama sastojcima koji utječu na apetit i regulaciju težine. U zobenu kašu možete dodati bobičasto voće, banane, med… kako bi bila još ukusnija.

12. Sjemenke lana

Sjemenke lana bogate su topivim vlaknima koja povećavaju osjećaj sitosti i smanjuju apetit. Ove sjemenke možete posipati po vaši žitaricama, koristiti ih sa zgušnjavanje smoothieja ili ih pomiješati s vodom kako biste povećali unos vlakana.

13. Orašasti proizvodi

Orašasti proizvodi bogati su vlaknima, proteinima i zdravim mastima, a istraživanja su pokazala da dodavanje orašastih proizvoda u prehranu pomaže u gubitku kilograma. Trebate imati na umu i da su oni jako kalorični pa ograničite dnevni unos na 20 do 30 grama.

Zadovoljna.hr