Je li redatelj Jon Favreau u ”Kralju lavova” uspio ispraviti manjkavosti ”Knjige o džungli”?

Jon Favreau je na ozbiljnoj misiji preseliti Disneyev imaginarij u treću dimenziju. Nakon ”Knjige o džungli” na redu je ”Kralj Lavova”. Favreauova verzija, kao i u prvom slučaju, ne mijenja priču, već ju prikazuje kroz novoistraženu perspektivu, onu koja obilježava glavnu struju filma zadnjih nekoliko godina – hiperrealističnu. Kao što se uvijek lako vratiti Mozartovoj matematičkoj glazbi ili Michelangelovom zlatnom rezu u slikama, tako nas i ovaj logični hiperrealizam Favreauovih filmova iznova oduševljava, makar smo priču čuli još prije 25 godina. Zapravo, neizbježno je podsjetiti se na original. Ono na što su kritičari obratili pozornost kod ”Knjige o džungli” jest to da joj nedostaje one razigranosti na koju smo navikli i koju očekujemo kod Disneya.

Upravo je sklop stare emotivne priče s ekspresivnim likovima i nove, super stvarne rendicije ono što bi ovaj film trebalo učiniti dobrim. Disney ovakav projekt ne bi prepustio slučaju ili dopustio da se upropasti njegov najveći klasik, a ovo je savršena  ograda i osiguranje u takvom slučaju. Često se obožavatelji, a i kritičari, žale da su nove verzije nekog starog filma manjkave u sektoru naracije. To se može pripisati i očekivanjima koja postavlja original, no Favreauov ”Kralj lavova” ne mijenja priču, već dodaje novu dimenziju – doslovce i figurativno – rekreirajući scene u tri dimenzije. Jedini problem kod kompjutorske likovnosti je taj što ona uvijek stremi kopirati stvarnost, a kako se razvija veoma brzo, nešto što nam je prije nekoliko godina izgledalo zbunjujuće realistično, danas je tek nezgrapna nakupina piksela. Tradicionalne tehnike animacije su bezvremenske, što je originalni ”Kralj lavova” i dokazao prošavši na testu vremena, a je li nova, za duh suvremene generacije prilagođena verzija jednako dobra uvjerit će nas Donald Glover (Simba) i Beyoncé Knowles (Nala) u glavnim ulogama na premijerama koje kreću 17. srpnja.

 

Elle.hr