Joga vs. pilates: U čemu je razlika?

Htjeli biste na časove joge, a prijateljica preporučuje pilates… Za šta da se odlučite?

I joga i pilates su odličan izbor! Dobro će vas oznojiti i aktivirati sve mišiće. Međutim, suštinske razlike postoje – otkrijte ih u nastavku…

Šta je joga?

Joga je skoro 5.000 godina stara disciplina koja potiče iz Indije. Utemeljena je na drevnoj indiskoj filozofiji. Iako se joga predstavlja kao umirujući oblik vježbanja, ona je mnogo više od toga. To je duhovna, mentalna i fizička praksa koja nam pomaže da vodimo ispunjeniji i svjesniji život. Asane predstavljaju vježbe koje se sprovode kako bi se aktivirali um, tijelo i duh. Oni koji se bave jogom, vide tijelo kao hram duha i vrednuju brigu koja je uložena u njegovo održavanje.

Postoje li različite vrste joge?

Ako pogledate raspored termina joge vašeg lokalnog studija, vidjećete da vam je ponuđen čitav niz opcija. To nisu zabavna imena koja su instruktori smislili, već imaju dugu istoriju iza sebe. Postoji na desetine tipova joge među koje spada Vinyasa, Kundalini i Bikram. Sve interakcije joge potiču od dvije roditeljske tradicije – Vedic i Shramana. Zamislite snopove žica koji izlaze iz ove dve tradicije. Te žice predstavljaju ono što danas prepoznajemo kao “modernu jogu”. Iz ovih tradicionalnih oblika proizišle su vazdušna joga, hip hop joga i druge.

Koje su prednosti joge?

Praktikovanje joge ima niz kratkoročnih i dugoročnih zdravstvenih blagodeti. Joga u velikoj mjeri povećava kvalitet života onog ko je praktikuje. Joga podiže raspoloženje, utiče na opuštanje mišića, poboljšava spavanje i funkcije mozga. U velikoj mjeri joga ublažava anksioznost. Dugoročno gledano ona ublažava bolove u zglobovima, gustinu kostiju i fleksibilnost tijela.

Šta je pilates?

Pilates je način vježbanja sa malim intenzitetom koji ima za cilj razvijanje ravnoteže, snage i izdržljivosti. Pilates je stvoren pre oko 100 godina, a za to je zaslužan Joseph Hubertus Pilates. Primarni cilj pilatesa je da pospiješi ravnotežu mišića, utiče na snagu jezgra i učini pokrete preciznim. I mada pilates ne djeluje intenzivno kao Zumba, vrlo je jverovatno da će pilates navesti vaše srce da ubrzano radi već nakon prvih nekoliko vježbi.

Postoje li različite vrste pilatesa?

Pilates je reinterpretiran na bezbroj načina korišćenjem različite opreme. Iako je vježbe pilatesa moguće izvoditi bez opreme, vrlo često se koriste elementi poput stolice, lopte, strunjače. Postoje klasični pilates, power pilates, mat pilates kao i pilates visokog inzenziteta. Savremeni vid pilatesa uključuje nova razumijevanja biomehanike pri čemu još više utiče na fleksibilnost tijela.

Koje su prednosti pilatesa?

Pilates je poznat po nevjerovatnim rezultatima koje donosi. Zahvaljujući njemu možete da imate vitku i zategnutu figuru kao i lijepo definisane mišiće. Ako pravilno izvodite vježbe pilatesa, osjetićete trenutnu funkcionalnost. Pilates radi na sporo trzajnim mišićima koji su poznati kao mišići izdržljivosti. On utiče na povećanje vaše mišićne mase, koordinaciju tijela, ravnotežu i služi kao izvrsna rehabilitacija nakon povrede.

Žene.ba