Kojih se navika loših za vašu kožu najbolje riješiti u 2019?

Nova godina simbol je novih početaka i razdoblje u kojem nastojimo postići još bolju verziju sebe. Ambicija za promjenama najjača je upravo u januaruu, pa ako ste i vi odlučili napraviti zaokret u životu, donosimo kojih se sve odluka koje su loše za vašu kožu najbolje riješiti u 2019, i to bez previše muke. Uz malo discipline, neće biti nerealno pridržavati ih se cijele godine, a ne samo u januaru.

PRIPAZITE NA UNOS ŠEĆERA I ALKOHOLA

Teško odoljevate slatkom i volite popiti koju čašu vina više? Upravo se ovdje možda kriju razlozi lošeg tena. Svaki puta kada vam na licu izbije ‘ratno stanje’, zavirite u svoj tanjir i razmislite što ste sve konzumirali u posljednjih nekoliko dana. Pokušajte eliminirati namirnice koje ste uveli na svoj jelovnik, a nakon kojih vam je potencijalno koža buknula i upalila se.

 

Ako redovito dobivate prištiće, napravite dvije prilagodbe; smanjite unos šećera i limitirajte količinu vina/alkohola, koji se naposljetku ionako pretvara u šećer u našoj krvi. Namirnice visokog glikemijskog indeksa općenito imaju tendenciju stvaranja upalnih procesa u koži, ubrzo vidljivih i na njenoj površini.

NE PRETJERUJTE S ČIŠĆENJEM LICA

Očistiti kožu lica ujutro nakon buđenja i navečer prije spavanja od izuzetne je važnosti, kako bi koža bila lijepa i zdrava, ali i propisno nahranjena u noćnim satima. No, ni s čišćenjem kože ne treba pretjerivati i biti opsesivan, kako ne biste otišli u drugu krajnost. Pretjerano pilingiranje i ispiranje lica može kompromitirati funkciju barijere kože i lišiti ju prirodne vlage, pa iako će vam lice naoko biti glatko i meko, istovremeno će biti u neravnoteži. Pokušajte izbjegavati učestalo korištenje jakih čistača sa sulfatima, koji, ako se koriste svakodnevno, liše kožu njenih prirodnih ulja. Umjesto toga, birajte nježna mlijeka za čišćenje, ulja, balzame i micelarnu vodu – proizvode koji nisu agresivni prema koži.

OPREZNO S PILINGOM

Pilinzi su odlična stvar za skidanje mrtvih stanica s kože, ostataka make upa i nečistoća, a efekt koji daju neposredno nakon korištenja i više je no laskav. Koža je odmah glađa i svijetlija, no nemojte se zaigrati. Piling koristite nježno, umasiravajte ga u kožu laganim kružnim pokretima i ograničite njegovo korištenje, na jednom tjedno, pogotovo ako imate osjetljivu kožu. Alternativa pilingu koja se može nešto češće koristiti su čistači sa glikolnom i/ili salicilnom kiselinom koji pomažu koži riješiti se nagomilanih mrtvih stanica.

NE ZABORAVITE NA (SAMO) PREGLED

Osim na kožu lica, pripazite i na kožu tijela. Redovito prakticirajte samopregledavanje, kako biste uvijek bili u toku s eventualnim promjenama koje se događaju na vašem tijelu. To je pogotovo bitno ako u obitelji imate nekog ko je bolovao od melanoma. Svaku promjenu otiđite provjeriti dermatologu; vrlo vjerojatno je benigna, a vi ćete mirno spavati.

ČUVAJTE SE SUNCA

Posljednjih godina sve intenzivnije pričamo o važnosti zaštite kože od sunca i štetnih UV zraka, a sada je to doista bitnije no ikad, kako bismo izbjegli neugodne posljedice sunčanja bez zaštite, kao što su uranjeno starenje kože, pigmentacijske mrlje, pa čak i rak.

To ne znači da biste trebali pod svaku cijenu izbjegavati sunce, već biti pametni i staviti naglasak na zaštitu; koristiti proizvode koji imaju barem SPF 30 (i više) i redovito ih nanositi kroz dan nakon što im popusti učinak.

NJEGA PRIJE SPAVANJA

Već smo spomenuli čišćenje kože kao korak u beauty rutini koji ne smijete preskočiti prije spavanja. A zašto? Make up i nakupljene nečistoće koje ostaju na licu preko noći recept su za katastrofu; začepljene pore, prištiće, akne, iritacije i upale. Neka vam ne bude teško posvetiti svom licu barem pet minuta prije odlaska u krevet. Maramice za čišćenje neće vam biti dovoljne, no ako ih već koristite, kombinirajte ih s još jednim čistačem koji će se pobrinuti da vam je lica doista čisto. Zatim odmah nastavite s njegom i nanošenje hidratantnih preparata čiji će potencijal koža iskoristiti dok vi spavate, piše Journal.hr.

Žene.ba