Navike slavnih za kvalitetniji odmor i san

Svi znamo koliko je važno kvalitetno i dovoljno spavati jer samo odmorni možemo dobro funkcionirati i biti spremni za obavljanje svojih obveza. Zbog svakodnevice i životnog tempa (ali i stresa) navečer kada se konačno smirimo i legnemo u krevet često, unatoč premorenosti, ne možemo zaspati. Mnogi problemi koji nas muče tijekom dana i koje se trudimo riješiti ili ih maknuti iz fokusa navečer kao da se umnože te nam se vrate poput bumeranga i ne daju nam utonuti u san.  Nesanica je sve prisutnija u životu modernog čovjeka i o njoj se sve više piše, ali i govori. Čak su i zvijezde Salma Hayek i Jennifer Aniston pronašle način kako utonuti u miran i neometan san.

Nesanica je sve prisutnija u životu modernog čovjeka i o njoj se sve više piše, ali i govori. Čak su i zvijezde Salma Hayek i Jennifer Aniston pronašle način kako utonuti u miran i neometan san.

SALMA HAYEK

Poznata glumica ima ritual koji joj svaku večer pomaže pri opuštanju i pripremi za spavanje. Ima naviku popiti piće bogato kalcijem i magnezijem. Otkriva da napitak ima dvije prednosti jer, osim što nakon njega izvrsno spava, poboljšava joj probavu.

MIRANDA KERR

Za kvalitetan odmor koji joj je prijeko potreban za posao supermodela Miranda Kerr koristi maglicu od lavande koja na nju djeluje umirujuće i pomaže joj smanjiti razinu stresa. Za australski Vogue rekla je da maglicom od lavande uvijek prije spavanja poprska jastuk i lice.

JENNIFER ANISTON

U intervjuu s Arianom Huffington u emisiji “Thrive Global Podcast” Jennifer je otkrila da je njezina tajna za laku noć to što drži mobitel pet metara od kreveta. Obožavateljica je meditacije i joge, ali njezina netehnološka politika unijela joj je najveće promjene u rutinu spavanja. Jennifer je istaknula da svake večeri prije spavanja meditira, a kada je jako umorna, dovoljno joj je samo pet minuta meditacije prije nego što utone u san. Ipak, istaknula je da je najučinkovitiji način za kvalitetan odlazak na počinak gašenje elektronike, i to sat vremena prije nego što ugasi svjetla.

GWYNETH PALTROW

Kako bi se odmorila od napornog dana, Gwyneth Paltrow svake večeri uživa u kupki te je opisuje kao učinkovit način za čišćenje loše energije koja se nakupila tijekom dana. Kupka je opusti da može utonuti u miran san pa je to njezin ritual prije nego što ode u krevet jer se tako prizemlji i dobije energiju za sljedeći dan. Pri opuštanju joj pomažu različite vrste soli, ulja i piling.

Imali ste priliku doznati kako se poznate osobe oslobađaju napetosti i kako najlakše utonu u san. Sve te načine možete pronaći i među savjetima stručnjaka, no za brže uspavljivanje preporučuje se i optimizacija spavaće sobe. Mnogi ljudi vjeruju da su okruženje u spavaćoj sobi i neki drugi čimbenici presudni za postizanje dobrog sna. Pod tim čimbenicima mislimo na temperaturu, buku, vanjska svjetla i raspored namještaja. Brojna istraživanja ukazuju da vanjska buka (primjerice, promet) može prouzročiti loš san i dugotrajne zdravstvene probleme.

Jedan od najvažnijih savjeta stručnjaka jest da u spavaćoj sobi imate udoban krevet, madrac i jastuk. Sjetite se samo koliko ste puta zaključili da mnogo bolje spavate u hotelu? Zašto ne biste imali kvalitetan san i u svome domu? Osim opuštajućeg okruženja, kvaliteta kreveta može itekako utjecati na san. Brojke pokazuju da su prednosti kupnje novog madraca, vidljive u roku od 28 dana. Zamjenom novog madraca smanjit ćete bol u leđima za 57%, bol u ramenima za 60% i ukočenost leđa za 59%, a  poboljšat ćete i kvalitetu sna za 60%.

Spavanje ima ključnu ulogu u vašem zdravlju pa bi vam kvalitetan san trebao biti prioritet stoga – usvojite barem jedan od ovih savjeta.

Story.hr