Nejra Babić daje glas žrtvama: Nesretna djetinjstva uzrokovana nasiljem stvaraju ljude pune bijesa

Na osnovu statističkih podataka, nažalost, ustanovljeno je da je svako treće dijete u Bosni i Hercegovini žrtva nasilja. Iz tog razloga ekipa SARTR-a odlučila je omogućiti onima koji su najčešće samo brojevi u statistici da progovore.

“Nasilnici, žrtve, roditelji, profesori, psiholozi, sudije, socijalni radnici, policajci… Potrebno je čitavom nizu likova dati glasove da bi o ovoj temi mogli uopće početi govoriti. I kada svima njima i damo glas, shvatit ćemo koliko još ostaje neispričanih segmenata ove priče. Upravo zato smo ovu predstavu nazvali ‘Bullying Collection’, jer predstavlja kolekciju 17 scena u kojima vršnjačko nasilje tretiramo iz pozicije žrtve i nasilnika, kao i ostalih saučesnika i posmatrača”, rekla je Babić u razgovoru za Klix.ba.

Saradnja s Alešom Kurtom uslijedila je nakon rada na veoma uspješnoj predstavi “Jedvanosimsoboakalomistobo” koja se nalazi na redovnom repertoaru SARTR-a, a naša sagovornica kaže kako je proces nastanka teksta za “Bullying Collection” bio sličan kao i za predstavu “Jedvanosimsoboakalomistobo”.

Na probi predstave Na probi predstave “Bullying Collection” (Foto: I.Š./Klix.ba)

 

“Krenuli smo od same ideje, istraživanja, kao i traženja jednočinki drugih autora koje odgovaraju temi. Tako smo se i odlučili za dvije jednočinke američkih autora (Sam Guzman i Ian McWethy). Vjerujem u Alešov rediteljski jezik toliko da znam da će najbolje režirati i didaskaliju koju napišem, ali i da će mi u pola procesa kada postanem nesigurna u vezi s nekim replikama reći da nije vrijeme za moju krizu identiteta. I najbitnije od svega, znam da ćemo 13. novembra imati predstavu”, pojasnila je.

Problem vršnjačkog nasilja nije ništa novo, no savremenim načinom života promijenilo je oblike.

“Danas je potrebna sekunda da bi se video u kojem se neko ismijava, vrijeđa, zlostavlja poslao na stotine adresa. Potreban je jedan minut da bi se napravio lažni profil iza kojeg se moguće skriti, a zatim i verbalno napadati nekoga. Brži protok informacija predstavlja i brži protok nasilja”, pojasnila je.

S obzirom na to da se na vršnjačko nasilje najviše pažnje obraća kada ono eskalira do te mjere da dovodi do ubistva/samoubistva, naša sagovornica ističe kako je o ovoj temi važno govoriti uvijek, a ne samo kada dođe do kobnih posljedica.

“Dovoljno govorimo o bilo čemu jedino u onom trenutku kada se dešava nama ili nekoj bliskoj osobi. A vršnjačko nasilje nije samo problem žrtava, nego i čitavog sistema. Nesretna djetinjstva uzrokovana nasiljem stvaraju nesretne ljude pune bijesa koji i sami mogu postati nasilnici ili vječno ostati žrtve. Prepoznavanje problema je najbitnije za njegovo rješenje. A rješenje postoji”, poručila je.

Foto: I.Š./Klix.ba Foto: I.Š./Klix.ba

 

Na kraju razgovora Babić je govorila i o repertoaru Sarajevskog ratnog teatra na kojem ćete teško pronaći predstavu čija tematika nije snažno društveno angažovana.

“Mislim da je društvena angažovanost u pozorištu dobra jedino ako nije primarna i ako proizilazi iz umjetnički kvalitetne i promišljene predstave. Mislim da SARTR u tome uspijeva, jer je važno da posmatramo i pričamo o svijetu u kojem živimo, ali i da budemo svjesni da pozorišna predstava nije čitanje naslova iz dnevne štampe”, zaključila je Babić.

Plan rada SARTR-a za 2020. godinu je već završen, no trenutno je fokusirana na predstavu “Bullying Collection” čiju premijeru 13. novembra željno iščekuje. Osim Aleša Kurta i Nejre Babić, autorski tim predstave čine scenograf Vedran Hrustanović, kostimografkinja Lena Samardžić, koreograf Branko Potočan, autor muzike Nedim Zlatar, fotograf Dženat Dreković i dizajner Đorđe Jovanović. Uloge su ostvarili Selma Alispahić, Ana Mija Karić, Jasenko Pašić, Maja Salkić, Sead Pandur, Davor Sabo, Adnan Kreso i Vanja Matović.

Žene.ba / Klix.ba