Ovo se događa s vašim tijelom kad prestanete jesti meso

Izbacivanje mesa i ribe iz prehrane te uvođenje u nju više hrane biljnog porijekla nije mala životna promjena. Prelazak na vegetarijansku ili vegansku prehranu najviše će osjetiti vaše tijelo, a ove su promjene znanstveno dokazane.

Prema istraživanju koje je proveo Human Research Council, hiljade i hiljade ljudi svake godine odriču se mesa i ribe, no u rezultatima njihove studije navodi se i kako se čak 84 posto njih vrati mesu. Novija studija pak navodi da čak trećina aktualnih vegetarijanaca potajno jede meso kad se napiju. Oni koji ustraju u svojoj odluci mogu očekivati promjene na svome tijelu, a neke od njih znanstvenici su i dokazali.

Izgubit ćete kilograme

Vegetarijansku prehranu kao učinkovit način gubljenja težine sugerira studija objavljena u časopisu Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, ističući da su ispitanici koji su je primjenjivali u prosjeku izgubili oko 3,5 kilograma. Prema jednoj novijoj studiji, objavljenoj u časopisu Journal of Internal Medicine, veganstvo se pokazalo superiornim pred 11 dijeta usmjerenih gubitku težine pa, umjesto strogih režima prehrane, pokušajte svoje obroke temeljiti na povrću, voću, cjelovitim žitaricama i grahu.

Snizit ćete razinu holesterola

Osim kilograma, pad biste mogli osjetiti i na razini holesterola. Iako je u većoj mjeri razina holesterola određena genetski, na nju također utječu tjelovježba i prehrana. Analiza objavljena u časopisu Nutrition Reviews primjećuje nižu razinu ukupnog holesterola kod vegetarijanaca koji temelje prehranu na hrani biljnog porijekla, nego kod svejeda.

Crijeva će vam biti čišća

Osobe koje ne konzumiraju meso imaju čišća crijeva od osoba koje ga konzumiraju na dnevnoj bazi. U normalnim okolnostima meso se počinje vrlo brzo raspadati pa ga se tretira raznim konzervansima, a često potječe i od životinja kojima su davani hormoni i antibiotici. Vegani i vegetarijanci konzumiraju velike količine vlakana, fitonutrijenata i antioksidanata, zbog čega je njihov probavni sustav čišći. Pored toga, više vlakana i dobrih bakterija u crijevima vegetarijanaca smanjuje mogućnost upala. U studiji objavljenoj u časopisu Nutrition znanstvenici su uspoređivali zdravlje vegetarijanaca, vegana i svejeda i zaključili da vegetarijanci imaju nižu stopu nepravilnog odziva inzulina, koji uzrokuje metabolički sindrom i dijabetes.

Koža će vam zasjati

Stanje vaše kože, kaže holistička nutricionistica Susan Tucker, odraz je stanja vaše probave i tvrdi da je koža osoba koje jedu hranu biljnog porijekla – sjajnija. Tucker kaže kako se mnogima stanje kože popravilo nakon izbacivanja mesa s jelovnika jer su se riješili akni, rosacee ili ekcema. Za zdraviju kožu, smatra ona, zaslužni su antioksidanti, vlakna i minerali iz biljne prehrane koji našem organizmu pomažu u svakodnevnoj detoksikaciji.

Vjerojatno ćete biti napuhnuti

Prelaskom na vegetarijansku prehranu povećava se unos voća, povrća, graha i cjelovitih žitarica, a kako s njima može doći i do naglog porasta unosa vlakana u organizam, vrlo su velike šanse za pojavu napuhnutosti. Kako biste izbjegli ovu neželjenu popratnu pojavu, postupno izbacujte iz prehrane meso i pomalo povećavajte unos hrane koja ima vrlo visok udio vlakana.

Smanjit ćete rizik od bolesti

Pod pretpostavkom da ga nećete zamijeniti čipsom ili sladoledom, izbacivanje mesa s jelovnika podići će razinu zaštite od raznih bolesti srca, kardio-metaboličkih rizika i nekih vrsta raka. Zaključak je ovo studije iz 2014. godine koja je proučavala tri skupine adventista sedmog dana, kršćanske vjere čiji se članovi suzdržavaju od jedenja mesa. Bolji izgledi za zdravlje djelomično su posljedica većeg unosa vlakana. Osim što smanjuju razinu kolesterola, vlakna povećavaju osjećaj sitosti pa je manja potreba i za unosom viška kalorija, a antioksidanti kojima obiluju voće i povrće štite od bolesti srca. Prema nekim drugim studijama, mesojedi imaju veći rizik za bolesti poput upale slijepog crijeva, kronične upale i bolesti bubrega.

tportal.hr