Šta se dešava sa organizmom kada jutarnju kafu zamijenite zelenim čajem

Zeleni čajevi, koji nastaju tretiranjem listova svježeg čaja na pari ili blagim zagrijevanjem, imaju manje kofeina u sebi od crnih čajeva ili kafe, ali dovoljno da vam daju dodatni podstrek.

Oni takođe imaju niz drugih zdravstvenih prednosti. Ako tražite način da se ujutro razveselite, ali ste sve nezadovoljniji kafom, prelazak sa kafe na zeleni čaj može biti odlična opcija.

Promjene koje se mogu desiti u organizmu nakon prelaska na zeleni čaj, pročitajte u nastavku teksta.

Unosićete manje kofeina

Možda ste čuli da čaj sadrži više kofeina nego kafa, ali to je samo pola priče. U svojoj osnovi, listovi čaja sadrže više kofeina od zrna kafe. Međutim, kada se oba skuvaju, količina kofeina u kafi premašuje onu u čaju.

Studija iz 2018. otkrila je da zeleni čaj ima ozbiljna protivupalna svojstva; drugim riječima, sposoban je da smanji nivo zapaljenja.

Ako pijete puno kafe, možda ćete dobiti glavobolju kada pokušate da je smanjite.

Prelazak sa kafe na zeleni čaj možda neće izazvati sve simptome odvikavanja od kofeina, jer zeleni čaj i dalje sadrži približno 20 do 30 miligrama kofeina po šoljici.

Ako pređete sa veoma jakih duplih espresoa na jednu šolju zelenog čaja, možda ćete na kratko osjetiti glavobolju, razdražljivost, poteškoće u koncentraciji i nedostatak fokusa dok se tijelo ne prilagodi.

Mogli biste se osloboditi anksioznosti i poteškoće sa spavanjem

Smanjivanje nivoa kofeina pijenjem zelenog čaja može pomoći u smanjenju anksioznosti i poboljšanju sna, posebno ako ste osjetljivi na kofein.

Veći sadržaj kofeina u kafi može negativno uticati na ljude koji su osjetljivi na kofein. Oni mogu doživjeti anksioznost, nesanicu i srčane efekte poput povećanog otkucaja srca ili krvnog pritiska.

Ako vam ovo zvuči poznato, možda bi bilo vrijedno smanjiti nivo kofeina prelaskom na zeleni čaj.

Promjena bi mogla da pomogne u smanjenju anksioznosti vašeg tijela i smanji simptome prekomjerne stimulacije kofeina-dok vam i dalje daje dovoljno podsticaja za kofein da biste krenuli ujutru.

Unijećete više antioksidanata

Zeleni čaj takođe sadrži različita jedinjenja i sastojke koji mogu pomoći našem imunološkom sistemu, boriti se protiv infekcija i smanjiti rizik od bolesti.

Još jedna korist čaja je količina antioksidanata koje sadrži. Dok kafa takođe ima dobar udio, čaj obično ima veću koncentraciju.

Posebno zeleni čaj ima razne antioksidante za koje se pokazalo da poboljšavaju zdravlje i ima veći sadržaj antioksidanata od kafe.

Možete smanjiti upalu

Upala, koja je odgovor imunološkog sistema na prijetnje i stres, ključni je faktor u očuvanju vašeg zdravlja. Trajno zapaljenje niskog stepena povezano je sa srčanim oboljenjima, reumatoidnim artritisom, astmom, degenerativnim bolestima i raznim vrstama raka, prema istraživanju objavljenom 2018.

Studija iz 2018. otkrila je da zeleni čaj ima ozbiljna protivupalna svojstva; drugim riječima, sposoban je da smanji nivo zapaljenja, jer stimuliše antiinflamatorne reakcije tijela i smiruje imunološki sistem.

 

Žene.ba