5 namirnica koje povećavaju apetit

Jabuke

Uprkos dobro poznatoj rečenici „An apple a day keeps the doctor away“ što znači “jedna jabuka dnevno pomaže da se izbegne odlazak kod ljekara”, ovo voće nije tako jednostavno. Slatka jabuka je kao injekcija insulina u krvi, koja zapravo pretvara šećer u masti. Brzo se apsorbuju i izazivaju želju da ponovo jedete.

Kornfleks

Jednostavni ugljeni hidrati u kombinaciji sa šećerom uzrokuju promjene nivoa šećera u krvi i izazivaju osjećaj gladi. Pored toga, kada se koriste takvi ugljeni hidrati ujutru, kada su nivoi kortizola – hormona koji povećava nivo glukoze u krvi, – na vrhuncu, tijelu je teže da obradi šećere što dovodi do stalnog osjećaja gladi i želje da jedete nešto slatko.

Dijetalna kola

Etiketa, koja kaže da nema šećera u piću, nije razlog za opuštanje. Vještački zaslađivači prouzrokuju povećan osjećaj gladi, jer nemaju prirodni šećer, a tjelo počinje da traži “sa strane”.

Makarone

Makarone, napravljene od visoko kvalitetnog brašna, su jednostavni ugljeni hidrati. Pored viška kalorija u njima nema ništa, jer u procesu obrade, pšenica je lišena svih korisnih elemenata. Jednostavni ugljeni hidrati vas brzo zasite, ali se osjećaj gladi brzo vraća. Dajte prednost tjestenini od cijelog zrna pšenice ili rezancima od heljdinog brašna.

Čips i krekeri

Grickalice, posebno slane su najgora ideja za užinu. Pored toga što su jednostavni ugljeni hidrati, one sadrže veliku količinu soli: u jednom paketu  čipsa prosječno ima 0,7 grama soli, a dnevno je osobi potrebno 5 grama soli. So zauzvrat gomila tečnost u tijelu, što dovodi do oticanja i akumulacije toksina.

Grazia.rs