Moda

Cipele s papacima novi su trend za kojim su poludjele trendseterice

Autor: Žene.ba
Cipele s papacima novi su trend za kojim su poludjele trendseterice

U 2019. godini ideja ‘ružnog cool’ više nikome više nije vijest. Već par godina gledamo kako se ta priča odvija na pistama širom svijeta: plamene majice Guya Fierija spremnog za roštilj rekreirane u Pradi ili Raf Simonsova ortopedska tenisica kao najspominjaniji trend na svijetu, provlače se kroz osvježene asortimane marki poput Balenciage i Acnea. Treba li uopće spominjati preporod Crocsica? Ali postoji jedan trend koji nas zbunjuje koliko je i fascinantan. Jedan koji, na prvi pogled, koketira s parodijom.

Cipele s naglaskom na veliki nožni prst! Ovaj neobični trend pojavio se na resort revijama za 2019. prošlog ljeta nakon što je Vogue razglasio Loeweov avangardni pristup asesoaru. Zasluge Jonathana Andersona.

https://www.instagram.com/p/By7AA_gnL7L/?utm_source=ig_embed

No, Anderson nije jedini . Nedavno je MM6 Margiela predstavio svoj najnoviji twist na ikoničnu tabi cipelu. Mislite da su odvratne? Možda jednostavno ne razumijete: rasprodane su prije no što su ih mnogi uopće mogli potražiti. Možda je ono što nas čini tako hladnima prema ovim čudnim stilovima njihova fantastična priroda. Mnogi od njih izgledaju gotovo kao kostimi, a ne kao predmeti u svakodnevnoj garderobi. To se, doduše, može vrlo brzo promijeniti. Ovaj je trend u svom stadiju repulzivnosti, nakon toga slijedi razdoblje privikavanja te zasićivanja. Takav je način izmjenjivanja trendova kao kakva modna empirijska formula.

Dok je nečiji tata prije nekoliko godina mogao nositi par ružnih tenisica, a da niko ni ne trpne, cipela s nožnim prstima izaziva jedinstvenu i snažnu reakciju kod svih koji ju ugledaju. U tom pogledu, nema li smisla da luksuzni dizajneri gravitiraju stilu, uvrstivši tu provokaciju u narativ vlastite marke?

https://www.instagram.com/p/B1ElV5kpcnF/?utm_source=ig_embed

Smijemo se tome, ali potez stvoren da što šira javnost zna o onome što stvarate – obično putem tabloida ili suvremenog ekvivalenta, društvenih medija – pola je zabave za dizajnera, a i pola posla. U McQueenovo vrijeme, sam njegov uspon od dječaka iz Central Saint Martinsa u stratosferu luksuzne mode bio je dio njegovih revija. Njegovi kazališni postavi privukli su pozornost, a odjeća je za mnoge bila samo tačka na i.

https://www.instagram.com/p/B1o5TuaBv9V/?utm_source=ig_embed

Nešto nam govori da ćemo gledati kako se ova vrst cipele iz šokantne pretvara u svakidašnju pa na koncu i u prezrenu. Mogli bismo zauvijek trubiti kako moda ide “predaleko” i služiti se tim argumentom protiv maksimalističkog dizajna, neprestano pokušavajući dešifrirati jesu li takvi trendovi vrijedni ozbiljnog shvaćanja ili čine da industriju blesavom. No, bez dizajnera poput Andersona – ili Gvasalie, Phila i Galliana – sve o čemu bismo mogli razgovarati bila bi prijatna, lijepa odjeća. Ne znamo za vas, ali nama je ipak zanimljivije kad neko pokuša proširiti granice generalnog ukusa.

https://www.instagram.com/p/B2G1umShwPM/?utm_source=ig_embed

Elle.hr