Stolice koje pričaju, šume i mirišu — izložba Nataše Perković u Sarajevu
Početkom maja, u sarajevskoj Galeriji savremenih umjetnosti Manifesto, otvorena je izložba Ensō renomirane bosanskohercegovačke dizajnerice Nataše Perković.
Ovaj jedinstveni događaj nastoji afirmirati namještaj kao snažan kulturološki artefakt, posebno usmjeren domaćoj publici koja do sada nije imala priliku doživjeti djela iz tri ključne kolekcije: Elle, Air i Zen.

Na prvi pogled djeluje kao klasična prezentacija namještaja, ali izložba je zapravo multidimenzionalno iskustvo koje integrira vizuelni, zvučni i mirisni element.
Višesenzorno putovanje kroz prostor i vrijeme
Namještaj prati fotografija Harisa Adžema, dugogodišnjeg saradnika dizajnerice, te grafički dizajn Mirne Ptiček, dok zvučnu dimenziju potpisuje Nenad Kovačević, koji je zabilježio autentične zvukove planinskih šuma Bosne i Hercegovine.
Mirisnu notu ovom doživljaju daje parfumer Adnan Lušija, kreirajući mirisnu kompoziciju na bazi drvenih nota, pačulija i citrusnih akcenata, savršeno usklađenu s filozofijom Ensō – zen simbolom jednopotežnog ručno nacrtanog kruga, što ujedno odražava ideju beskonačnosti i cikličnosti.

Nataša Perković, čije je obrazovanje obuhvatilo produkt dizajn u Sarajevu, ali i profesionalnu praksu u Londonu, Italiji i Japanu, u svom radu spaja lokalne tradicije s međunarodnim dizajnerskim trendovima.

Kustosica Adna Muslija istakla je za Vogue kako "komadi iz studija Perković odišu jednako suptilnošću kao i Ensō – s minimalizmom i odsustvom ukrasa, oni su izražaj sofisticirane estetike koja slavi oblik i funkciju u čistom obliku.“

Dizajnerica naglašava ekološku odgovornost.
"U vremenu hiperprodukcije, svaki predmet mora imati svoj razlog postojanja. Nastojim kreirati proizvode visoke estetske i funkcionalne vrijednosti, otpornosti na prolazne trendove, koji će se prilagođavati životima korisnika i njihovim prostorima.“


Ova izložba ima i historijski značaj kao prva samostalna prezentacija produkt dizajna u jednoj muzejskoj instituciji u Bosni i Hercegovini, što je i sama Nataša istakla kao važan iskorak u afirmaciji domaće dizajnerske scene, budući da većina njenih proizvoda uglavnom odlazi na strano tržište.