Talijanski umjetnik Cibo godinama pokriva raznorazne poruke i uvredljive tekstove šarenim muralima hrane.
"Bilo je zadovoljstvo imati vas na ulicama Mostara, dok ste pretvarali govor mržnje u tradicionalne kulinarske užitke.
Transformiranje simbola govora mržnje u tradicionalnu lokalnu kuhinju kreativan je i simboličan način suprotstavljanja mržnji te promoviranja jedinstva i razumijevanja", poručili su organizatori festivala talijanskom umjetniku, koji je između ostalog crtao i grafit dolme po uništenim mostarskim zidovima.
Niz vrijednih saradnji, susreta i umjetničkih djela
Priveden je kraju 12. Street Art Festival Mostar koji je i ove godine iznjedrio niz vrijednih saradnji, susreta te u konačnici niz umjetničkih djela koja su poklonjena Mostaru i svim njegovim građanima.
Priča započeta prije 12. godina, putem umjetnosti i aktivizma vraća život na ulice i svojim kulturnim doprinosima kreira platformu, koja grad čini gradom približavajući umjetnost svakodnevnici i svima.
Ovogodišnji festival trajao je osam dana, a ugostio je umjetnike iz BiH, Makedonije, Srbije, Hrvatske, Poljske, Njemačke, Italije, Španjolske, Francuske, Portugala, SAD i Brazila.
I ove je godine u fokusu festivala bila Šantićeva ulica čija se galerija na otvorenom sve više nadopunjava, a tragovi festivala mogu se vidjeti i u drugim mostarskim naseljima i istaknutim građevinama.
"Šantićeva ulica je zasigurno najveća urbana galerija pod otvorenim nebom u regiji i ona će ostat naše središte", kažu organizatori.
Glavni moto SAFMo festivala je da kreira umjetnost dostupnu svima kroz ideju solidarnosti s ciljem unapređenja urbane kulture u Mostaru i BiH.
Specijalna gošća festivala Martha Cooper, poznata novinarka i fotografkinja učinila je ovaj festival posebnijim dokumentirajući umjetničke procese, što je umjetnicima bilo posebno važno, s obzirom na to da se radi o pionirki underground i urbanog pokreta. Pored toga, s njom je došla i protagonistkinja graffiti scene New Yorka, Lady Aiko koja je ostavila iza sebe preko dvadeset svojih poznatih "Bunny stencila".
Mostar koji se još uvijek nosi s problemom poslijeratnih ruševina je iz perspektive umjetnika vrlo izazovna i neobična destinacija te su se neki od njih odvažili ostaviti svoju refleksiju na zgradama kao što je "Staklena banka", napuštena građevina u središtu grada.
"Uspješna realizacija apstraktne intervencije na Staklenoj banci, umjetničkog kolektiva Klub 7 nam je dala još više motivacije za bavljenje ovakvim prostorima", ističu organizatori.
Još jedna od lokacija koja je bila u fokusu festivala je napuštena Univerzitetska biblioteka, gdje je umjetnica NeSpoon utkala novu dimenziju i energiju svojom instalacijom koja spaja tradiciju, autentično kulturno naslijeđe i modernu umjetnost. Također, u pojedinim naseljima nastale su i manje intervencije s duhovitim rješenjima.
(Žene.ba)