U oktobru obilježavamo Mjesec ženskog zdravlja, kao podsjetnik o učestalom obolijevanju žena od karcinoma dojke. Mjesec u kojem želimo probuditi svijest o vlastitoj brizi za zdravlje te preventivnom sprječavanju obolijevanja redovnim pregledima.
Kada je počeo Mjesec borbe protiv raka dojke?
Mjesec borbe protiv raka dojke započeo je 1985. godine kroz partnerstvo između Američkog društva za borbu protiv raka i Imperial Chemical Industries, koja je u međuvremenu postala dio AstraZenece, proizvođača lijekova protiv raka dojke. Izvorno je stvoren kao način da se žene potaknu na redovite mamografije, ali se od tada proširio na liječenje, istraživanje i financiranje.
Dan narcisa
Prve subote proljeća žene su pokrenule akciju podjele narcisa, sa ciljem podizanja društvene svijesti o važnosti preventivnih pregleda dojki a u svrhu ranog otkrivanja raka dojke i posljedično, smanjenja smrtnosti.
Roza traka
Roza trakica postala je simbol širom svijeta za rak dojke i Mjesec borbe protiv raka nakon nakon što je Susan G.Komen fondacija dijelila ružičaste vrpce 1991. tokom utrke za preživjele od raka dojke u New Yorku. Ružičasta vrpca je izabrana jer je boja zdravlja i predstavlja ženstvenost. Plava vrpca je simbol za muškarce koji boluju od raka dojke.
Osnovni je cilj u to vrijeme bila promocija mamografije kao najznačajnijeg oružja u borbi protiv raka dojke.
Prva nacionalna kampanja koja je koristila rozu traku bila je 1992. od strane Estée Lauder kozmetike, a službena upotreba simbola započela je 1993. godine osnivanjem The Breast Cancer Research Foundation-a.
Godišnje se pojavi više od 1.380.000 novih slučajeva i svake godine je brojka umrlih od raka dojke veća od 458 000. Rak dojke je daleko najčešći rak u žena u svijetu, kako u razvijenim i zemljama, tako i u zemljama u razvoju.
Historija aktivizma u borbi protiv bolesti obilježila je borba za brisanjem pojma raka dojke iz tabu područja o kojem se ne govori, koje se skriva i stigmatizira. Prvim aktivistkinjama ciljevi su bili prikupljanje finansijskih sredstava za liječenje, podršku oboljelima i senzibilizacija društva.
Rozu traku na sebe su u početku stavljale žene koje su preživjele rak, a u godinama koje slijede podignut je nivo svijesti, te se ovaj simbol danas sve češće viđa.