Merima Kurtić, poduzetnica iz Tešnja, stoji iza kampanje “Za sve kojima je stalo”, čiji je cilj uključiti što veći broj kompanija iz cijele Bosne i Hercegovine u aktivnosti obilježavanja januara 2024. – Međunarodnog mjeseca borbe protiv karcinoma grlića maternice. Karcinom grlića maternice je jedan od vodećih uzroka smrtnosti od raka među ženama širom svijeta, a situacija u našoj zemlji nije ništa drugačija. Ovaj mjesec pruža priliku za edukaciju žena o važnosti redovnog pregleda i rane detekcije.
Također je vrijeme za raspravu o Humanom papiloma virusu (HPV), primarnom uzročniku raka grlića maternice. HPV je virus koji se može prenijeti seksualnim kontaktom, a neki sojevi HPV-a su poznati kao uzročnici raka grlića maternice. Merimina kompanija “AfroditaPlus”, koja proizvodi higijenske uloške i proizvode za intimnu njegu, želi osigurati da kroz kampanju što više društvenoodgovornih kompanija uzme aktivno učešće u ovoj aktivnosti.
“Kampanja tokom narednog mjeseca treba da naglasi, između ostalog, važnost HPV vakcine. Vakcina je moćno oruđe u borbi protiv raka grlića maternice, jer može značajno smanjiti rizik od razvoja bolesti. U Bosni i Hercegovini, gdje pristup zdravstvenoj zaštiti ponekad može biti izazovan, dostupnost i svijest o HPV vakcini su ključni. Kampanja ima za cilj informisati žene i njihove porodice o koristima vakcine i potaknuti njeno široko prihvatanje. Također, kampanja nastoji razbiti mitove i dezinformacije o vakcini, koji mogu ometati njeno prihvatanje”, dodaje Kurtić.
Još jedan kritičan aspekt prevencije raka grlića maternice su redovni Papa testovi. Ovi testovi su dizajnirani da detektuju abnormalne ćelije u grliću maternice, što bi moglo ukazivati na prisustvo ili potencijal za rak. U Bosni i Hercegovini, podizanje svijesti o potrebi redovnih Papa testova je ključno, jer rana detekcija značajno povećava šanse za uspješno liječenje. Zašto je baš AfroditaPlus adresa za okupljanje kompanija oko ove inicijative?
“Pored ovih medicinskih pristupa, u Bosni i Hercegovini raste interes za ulogu prirodnih higijenskih proizvoda, posebno prirodnih higijenskih uložaka, u očuvanju ginekološkog zdravlja. Svakodnevno smo u kontaktu sa ženama i prepoznajemo koliko je važno da se u javnosti više razgovora o njihovom zdravlju. Korištenje prirodnih higijenskih uložaka se smatra dijelom šireg pristupa zdravijem načinu života i preventivnoj zdravstvenoj zaštiti. Na tragu toga, želimo biti oni koji će pokretati važne razgovore o zdravlju, i okrenuti stvari u drugom pravcu”, napominje Kurtić.
Kroz kampanju “Za sve kojima je stalo”, AfroditaPlus želi okupiti partnere zainteresovane za nabavku higijenskih paketa za žene u okviru kojih će se dijeliti važne informacije o prevenciji raka grlića maternice i važnosti HPV vakcinacije. AfroditaPlus je za svoj rad priznata i kroz učešće u USAID-ovom projektu "Diaspora Invest" gdje se povezala sa mentorima i export agentima iz bh. dijaspore.
(Žene.ba)