Za sve zaljubljenike u stilove prošlosti – bliske i daleke – procvat trgovina rabljenom odjećom pokazao se kao savršena kombinacija ugodnog s korisnim.
Naime, tzv. secondhand shopovi pružaju, između ostalog, retro, vintage, a ponekad i antikne stvari za relativno nisku cijenu. Kako živimo u dobu koje romantizira prošlost do savršenstva, a nove generacije su sve neukije i neuspješnije ekonomski, imamo plodno tlo za razvitak trgovine rabljenom robom bilo koje vrste.
Dodajte influencersku ljubav prema vintage ljetnim haljinicama iz 50-ih, levi’sicama, lenonicama ili bilo kojem obilježavajućem komadu vremena čiji stil njegujete ili jednostavno volite stare stvari generalno. Osim influencera, dokaz da je moda objeručke prihvatila ovaj trend su modni časopisi. Nije iznenađenje vidjeti da je neki komad u editorialu došao iz npr. Uličnog Ormara. Svojevremeno, takvo nešto bi prošlo tek u sklopu neakve priče, moralo bi postojati objašnjenje iza takvog izbora.
Danas je, čini se, neizbježno. Moda je u procesu prihvaćanja obnovljivih načina proizvodnje, zaboravljanja kože i krzna te stvaranje boljih prilika za svakog radnika stvorila i okolnosti za ovu vrstu trgovine. Preprodaja sačuvanog korištenog tekstila i jest jedna od stepenica recikliranja. Ostali tekstilni proizvodi, s obzirom na razinu uništenja, podrvgavaju se drugim procesima, no korišteni odjevni predmet bez ili s minornim greškama, automatski ide u ponovnu prodaju. To, dakako, smanjuje količinu brzinski novonastale odjeće, a istovremeno, kvalitetom proizvoda koji je očuvan nekoliko desetljeća, jača sentiment slow fashiona.
Prava ljepota ovog trenda nalazi se u tome što se kroz njega recikliranje ne naglašava eksplicitno, a opet počiva na prvom procesu obnovljivog ciklusa. Fenomen je to čijem uspjehu svjedočimo, a možemo mu postati i dijelom jer zbilja ne isključuje nikoga.
Elle.hr