Ključne mjere uključuju zabranu oglašavanja najjeftinijeg tekstila i ekološku naknadu za jeftine artikle, prenosi HINA.
Francusko tržište odjeće preplavila je jeftina odjeća iz uvoza, dok je nekoliko domaćih marki proglasilo bankrot. Ali glavni argumenti koje je iznio Horizons, stranka saveznica predsjednika Emmanuela Macrona, koja je podnijela nacrt zakona ekološki su.
"Tekstilna je industrija ona koja najviše zagađuje", rekla je zamjenica predsjednika Horizonsa Anne-Cecile Violland, rekavši da je taj sektor odgovoran za 10 posto emisija stakleničkih plinova i da je veliki zagađivač vode.
Kao ogledni primjer intenzivne modne proizvodnje izdvojila je kinesku kompaniju Shein i njenih "7200 novih odjevnih predmeta dnevno". Francuska će primjenjivati kriterije poput količine proizvedene odjeće i brzine izmjene novih kolekcija pri određivanju što je brza moda, prema usvojenom zakonu.
Nakon što zakon stupi na snagu, što još zahtijeva glasanje u Senatu, precizni kriteriji bit će objavljeni u uredbi. Proizvođači brze mode bit će prisiljeni informisati potrošače o utjecaju svoje proizvodnje na okoliš.
Dodatna naknada povezana s ekološkim otiskom brze mode od pet eura po artiklu planirana je od sljedeće godine, da bi se povećala na 10 eura do 2030. Naknada, međutim, ne smije premašiti 50 posto cijene artikla. Violland je rekla da će se prihodi od naknade koristiti za subvencioniranje proizvođača održive odjeće, što će im omogućiti da se lakše takmiče na tržištu.
Odobrena je i mjera za ograničavanje oglašavanja brze mode, iako je konzervativni zastupnik Antoine Vermorel-Marques primijetio da "zabrana oglašavanja tekstila, posebno mode, znači kraj mode". Inicijativa zastupnika ljevice i Zelenih da se u novi zakon uključe minimalne kazne za proizvođače koji krše pravila, kao i uvozne kvote i stroži kriteriji za radna mjesta u industriji, nije prihvaćena.
Vrhunska moda kamen je temeljac francuske privrede zahvaljujući vodećim svjetskim luksuznim markama kao što su Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Dior i Cartier. Ali drugi dijelovi francuskog sektora mode izgubili su u utrci s evropskim rivalima Zarom, H&M-om i, u novije vrijeme, kineskim divovima Sheinom i Temuom.