Ključna za samopouzdanje

Psihologinja tvrdi: Roditelji često zanemaruju jednu vrlo važnu vještinu

Autor: Žene.ba
Mama i dijete / Ilustracija
Većina roditelja želi odgojiti sretnu i uspješnu djecu. Psihologinja Aliza Pressman ima gotovo 20 godina iskustva u ovom području. Ona tvrdi da roditelji često zanemaruju jednu vještinu koja je vrlo važna.

Naime,  riječ je o "unutrašnjoj efikasnosti".

Pressman objašnjava da je unutrašnja efikasnost uvjerenje pojedinca u vlastitu sposobnost da učini ono što je potrebno za postizanje ciljeva.

"Samopouzdanje bi moglo glasiti: 'Ja sam nevjerovatan!', ali unutrašnja efikasnost kaže: 'Imam ono što je potrebno da ovo shvatim i postignem ono što sam naumio", rekla je psihologinja za CNBC, prenosi Index.

Djeca sa jakim osjećajem unutrašnje efikasnosti vjerovatnije će sama sebi postavljati izazove i ulagati veći trud. Umjesto da za svoje neuspjehe krive vanjske okolnosti ili neki nepromjenjivi nedostatak talenta, fokusirat će se na faktore koji su pod njihovom kontrolom.

Da bi se to dogodilo, djeca moraju biti izazvana na pravom nivou. Kad god se brinu da ne mogu nešto učiniti, roditelju mogu promicati način razmišljanja govoreći im:

"Možda za sada to ne možeš učiniti, ali uspjet ćeš." Ako djeca osjećaju stres ili tjeskobu kad se suoče sa problemima, važno je prvo riješiti te fizičke reakcije kako bi im bilo lakše nositi se s izazovima.

Psihologinja kaže da bi roditelji trebali poticati djecu da isprobaju nove stvari, čak i ako u početku nisu uspješna.

"Umjesto da im kažete 'Vježba čini savršenstvo', jer znamo da to nije uvijek tačno, podsjetite ih da je trud najvažniji", istaknula je.

Osim toga, napominje da djeci ne smijemo iznova govoriti da su pogriješili. Umjesto toga, možemo im opet razjasniti upute, preformulisati pitanje, a zatim ih pustiti da pokušaju ponovo. Također, kada prepoznamo njihov trud, upornost, samostalnost i sposobnost, trebamo ih pohvaliti.

Pressman navodi da roditelji djeci trebaju pojasniti razliku između akcije i rezultata.

"Ako je vaše dijete dobro napisalo esej, možete reći: 'Primijetio sam da si napravio skicu. Kladim se da je to jedan od razloga zašto si tako dobro prošao'", objasnila je.

Ili alternativno, ako nisu napravili nacrt za esej, možemo im napomenuti: "Primijetio sam da nisi napravio nacrt. Može ti biti jako teško napisati esej ako ga nemaš. Pokušajmo ga napisati zajedno."

"Kada djeca shvate da njihovi neuspjesi nisu rezultat trajnih ograničenja, već privremenih izazova koje mogu savladati, to stvara prostor za buduće uspjehe i rast", zaključila je Aliza Pressman.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba