Fondacija Udružene žene Banjaluka sinoć je u Evropskoj kući kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu pokrenula kampanju „Dok nas smrt ne rastavi“.
Kampanja, usmjerena na sprečavanje femicida, otvorena je umjetničkim performansom aktivistice Maje Gasal, a podržao ju je i bh. modni dizajner Adnan Hajrulahović Haad.
![]()
Njegova jedinstvena crna vjenčanica postala je centralni simbol borbe protiv femicida.
„Vjenčanja često predstavljaju ljubav i sigurnost, no za mnoge žene u BiH dom je postao najopasnije mjesto.
Naša je odgovornost kao društva reagovati i zaštititi žene od nasilja. Ne smijemo dozvoliti da žene same trpe, skrivaju se ili žive u strahu. Ovo činimo za svaku ženu, ali i za sve nas“, izjavila je Gorica Ivić, direktorica Fondacije Udružene žene Banjaluka.
![]()
Kampanja „Dok nas smrt ne rastavi“ ima za cilj edukaciju i informisanje javnosti o prepoznavanju ponašanja koja vode ka femicidu i pružanje pomoći ženama u opasnosti.
Podaci pokazuju da je u BiH u posljednjih 10 godina prijavljeno više od 21.268 slučajeva nasilja u porodici, a ubijeno je 77 žena.
Samo u ovom mjesecu zabilježena su dva femicida, a u 77% slučajeva počinitelj je bio intimni partner.
Crna vjenčanica Adnana Hajrulahovića Haada simbolizuje sjećanje na žene koje su izgubile život zbog nasilja i podsjetnik društvu na odgovornost da djeluje. „Moda može biti društveno angažovana. Ova haljina je moj doprinos borbi za život, dostojanstvo i slobodu svake žene“, rekao je Haad.
![]()
Prepoznatljivi elementi vjenčanice — voluminozni kroj, predimenzionirani rukavi i veo oko vrata — simbolizuju težinu, snagu i ograničenja s kojima se žene svakodnevno suočavaju, ali i oslobađanje kroz imenovanje i zaustavljanje nasilja.
Fondacija planira niz narednih aktivnosti: informativne materijale, resurse, grupe podrške za žene koje doživljavaju nasilje i njihove zajednice. Femicid nije privatna stvar – to je odgovornost cijelog društva.
Pravovremena reakcija može spasiti život.