PR menadžerica

Mijanović - Jukić: Naučila sam osluškivati biznis

Autor: Žene.ba
Mijanović - Jukić: Naučila sam osluškivati biznis
Foto: Woman.Comm

Ekipa Woman. Comm je razgovarala sa Jefimijom Mijanović Jukić, članicom Woman.Comm Cluba, koja trenutno obnaša dužnost Marketing i PR menadžerice u kompaniji G-Petrol.

U intervjuu su razmatrali njezino iskustvo rada u naftnoj industriji, ističući prednosti korporativnog razvoja karijere u marketingu.

Jefimija je naglasila važnost posvećenosti, učenja i prilagodljivosti te kako je izgradila svoj lični brend unutar korporacije.

Možete li za početak podijeliti svoje iskustvo rada u naftnoj industriji i istaknuti koje su prednosti korporativnog građenja karijere u Marketingu?

Da biste bili uspješni u bilo kom poslu, pa i u marketingu velike korporacije, prvenstveno je potrebno mnogo posvećenog rada, predanosti, spremnosti na učenje i stalnog profesionalnog usavršavanja. Kroz deset godina u Marketingu, a osam kao članom dvije velike korporacije naučila sam osluškivati biznis i bolje ga razumjeti kako bih svoje projekte usmjeravala prema potrebi biznisa. Upravo ta raznolikost biznis kretanja tokom godina mi je omogućila širinu sagledavanja poslovnih izazova, te da danas efikasnije obavljam posao i spremnije donosim odluke. Korporacija vas oblikuje svojim postulatima, tako da ako ste spremni prihvatiti njene obrasce i vrijednosti samo ćete rasti. Smatram jako bitnim gradnju ličnog brenda unutar korporacije, jer to su veliki sistemi u kojima tokom godinama razvijate svoj integritet, status, konekcije i povjerenje kolega, menadžmenta te šire javnosti. Upravo iz tog povjerenja rađaju se nove prilike za vas, poput moje da sam bila nominirana za nagradu Rising Star na prošlogodišnjoj Woman.Com konferenciji.

Ističem da je razlika formirati se u Marketing karijeri kroz agencije i kroz korporacije. Moji prvi radni poduhvati nisu korporativni, ali su me povezali sa Marketingom. Tokom studija na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, često sam radila kao promoterka da osiguram džeparac i razvijem konekcije. Tu sam se prvi put susrela sa svijetom Marketinga i potrošača u praksi kao i sa uticajem koji Marketing može imati na odluke korisnika proizvoda. Upravo građenje odnosa između potrošača i brenda jeste ono što me privuklo jer se radi o čitavoj psihologiji koju smo izučavali tokom studija. Često volim reći da je Marketing pored što je moj karijerni poziv ujedno i strast i inspiracija, jer je živahan, šarmantan i otvoren za novo.

Kako vidite sve veće prisustvo žena na vodećim pozicijama u naftnoj industriji? Kako žene doprinose biznisu?

Biti žena u biznisu ima mnogo prednosti. Vjerujem da je ono što žene primjećuju, vrjednuju i kako opažaju svijet – značajan potencijal za kompanije. Ravnoteža koju ženska perspektiva donosi u biznis od velikog je značaja. Žene u posao donose sve elemente „ženskog principa” – ljepotu u stvarima, odnosima, razumijevanje, posvećenost sa emocijom i brigom i stvaranje nečeg novog. Mnogobrojne studije sugerišu da žene često postižu veće rezultate u određenim aspektima emocionalne inteligencije, kao što je empatija. U Marketingu, ovo je od ključnog značaja, jer može dovesti do kreiranja inovativnih ideja i povezivanja sa potrošačem, ali i razvoja novih proizvoda koji u većoj mjeri zadovoljavaju potrebe potrošača.

Pored navedenog, iz mog profesionalnog iskustva, žena se na neki način lakše nego muškarac osmjeli da kaže da nešto ne razumije, te da potraži pomoć kolega, što zapravo otvara prostor za konstruktivnu diskusiju i učenje. Zadovoljstvo mi je što vidim promjenu trenda i sve manje prisutnog tzv. “staklenog plafona” u korporacijama u posljednjih 5-7 godina te što sam dio kompanije koja je posvećena u razvoju ženskih liderskih potencijala te je visok procenat žena na rukovoditeljskim pozicijama.

Kako oblikujete marketinške strategije za G-Petrol, posebno uzimajući u obzir specifičnosti naftne industrije u Bosni i Hercegovini?

Jasno je da smo iz tradicionalnog marketinga koji je kačio moje početke u karijeri, prešli u digitalni marketing i online kanale prodaje, a dolaze nam nove tehnologije i trendovi. Konverzacijski marketing i interakcije sa potrošačima vođene vještačkom inteligencijom (AI), integracija virtuelne realnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR) sa ciljem da se stvori jedinstveno iskustvo brenda za korisnike, kao i etički marketing, koji daje informaciju korisnicima u vezi sa marketinškim načelima i standardima i pokazuju određeno usklađeno korporativnu ponašanje – samo su neki od vodećih trendova u Marketingu.

Svijet marketinga sadašnjosti i budućnosti očigledno je spoj tehnologije i centričnog pristupa korisniku. Prilagodljivost i inovativnost ostaju kamen temeljac marketinškog uspjeha i time se vodimo u planiranje marketinških kampanja i aktivacija u G-Petrolu.

Možete li istaknuti neke od ključnih projekata društvene odgovornosti koje G-Petrol provodi, posebno one koji imaju utjecaj na lokalnu zajednicu?

Društveno odgovorno poslovanje integrisani je dio poslovne strategije i korporativne kulture kompanije G-Petrola, što podrazumijeva investiranje u unaprjeđenje obrazovanja, kulture, zdravstva i sporta.

S obzirom na široko polje djelovanja kompanije kada govorimo o društveno odgovornim inicijativama, osvrnula bih se na određene. Već tradicionalno osam godina podržavamo dva maratona u Sarajevu i Banja Luci i to je preraslo u zdrav partnerski odnos sa udruženjima koje ih provode. Pored samog sponzorstva koje komercijalno ima svoj značaj kroz prisustvo nas kao brenda na tim eventima, sport je postao važan segment kojim kompanije afirmišu svoje zaposlenike na zdrav životni stil, pokreću se skupa, učestvuju i grade timski duh.

Kada smo kod najmlađih kategorija društva i nama veoma bitnih projekata, ponosni smo na dvogodišnju saradnju sa školom skijanja Snješko sa Bjelašnice. Energija i osvježenje sa kojom nas ozare ta djeca prilikom druženja posebna je. U protekle dvije godine, bili smo aktivni kroz sve regije u kojima poslujemo sa našim benzinskim stanicama, te smo tako uz predstavnike biznisa bili u posjeti i uručili donacije za udruženja mladih s poteškoćama u razvoju u Mostaru i Bihaću. Obišli smo 6 osnovnih škola i uručili sportske rekvizite za sportske dvorane, te pomogli učenicima Druge gimnazije u Sarajevu da učestvuju na STEM olimpijadi u Parizu sa koje su se vratili sa čak 9 zlatnih medalja.

Od prošle godine prijatelj smo projekta Woman.Com i Rising Star Akademije i zadovoljstvo nam je da podržavamo inicijative koje promiču žensko liderstvo i aktivizam, posebno kroz Rising Akademiju gdje se mladim ženama, studenticama, pokretačicama malih biznisa osigurava direktan doticaj sa lepezom predavača iz biznis zajednice, što je dragocjeno iskustvo za njih.

Nove saradnje na polju društveno-odgovornih projekata su u pripremi i u 2024. godini, tako da pozivam Woman.Com članice da prate naš Linkedin profil jer smo na raspolaganju za prijedloge i rad na novim projektima u lokalnim zajednicama gdje prepoznaju potrebu.

Šta za vas znači balans između poslovnog i privatnog segmenta?

Floskula je već da živimo ubrzanim ritmom, u značajnoj mjeri smo posvećeni poslu. Kao i svima, i meni se desi da ispadnem iz balansa, a onda se trudim da smanjim listu obaveza a proširim listu zadovoljstava. I tu je bitan kontinuitet, kao i u svemu i to se uči kao i sve, posebno kad si dodatno i u ulozi roditelja koja je izazovnija od bilo kojeg radnog zadatka. Smatram da ne postoji „opšti recept” koji odgovora svima, ali ni koji je dugoročan. To se mijenja kroz vrijeme i naše sazrijevanje. Prva stvar koju naučiš u korporacijama je kvadrant razlučivanja hitnih i bitnih zadataka i postavke prioriteta. To mi pomaže i u privatnom životu.

Ja sam porijeklom Trebinjka, a južnjaci su poznati po takozvanoj „fjaci“ koja je moj recept da u vremenu zastaneš i na kratko sebi osiguraš sitna zadovoljstva, poput treninga, jutarnje kafe, dobre knjige ili slaganja Lega sa djecom. Često i odmicanjem od zadataka dobiješ novu ideju, perspektivu ili shvatiš da nešto ne možeš promijeniti jer je ipak van tvog kruga djelovanja, zato kratki odmori su itekako poželjni i preporučljivi, kazala je u intervjuu za Woman.Comm.