Lifestyle

Navike koje nas koštaju karijernog uspjeha

Autor: Žene.ba
Navike koje nas koštaju karijernog uspjeha

1. Previše ste sigurni u sebe. Ako mislite da sve znate, ljudi vas neće podržavati niti doživljavati, pa čak niti dati informaciju koju ste tražili. Svaki posao ima i loših i dobrih strana. Ako vas šef zamoli da skuhate kafu za njega i stranke koje dolaze na sastanak, nemojte to doživjeti kao uvredu. Vaša spremnost da pomognete bit će negdje zabilježena i činit će razliku kada se bude odlučivalo kome će se ponuditi novo, bolje radno mjesto.

2. Ne cijenite se dovoljno i ne znate reći ne. S druge strane, morate biti u stanju reći ne na nerazumne zahtjeve, ali naravno na pristojan način. Objasnite smireno, ali odlučno svoje razloge.

3. Trudite se biti maksimalno bliski sa šefom. Velika je pogreška biti preblizak sa šefom, gotovo prijatelj, a onda se suočiti s novim kadrovskim promjenama. Isti je slučaj ako ste prijatelji s kolegama pa nakon toga budete unaprijeđeni. Mladi se žele svima sviđati, ali to nije moguće. Briga o tome ko o vama što misli je čisti gubitak energije.

4. Želite sve, odmah! U dvadesetima su ljudi nestrpljivi i žele što brže postići što više. Bolja je opcija biti potpuno spreman za izazove koje nosi bolja pozicija. Skupljanje iskustva i znanja zlata vrijedi. Prebrzo uspinjanje može dovesti do gadnog pada.

5. Bježite dalje čim se ukaže prva prilika. Odradili ste probni rok, naučili sve o poslu i odmah potrčali na novu poziciju u novu radnu sredinu. Vjerojatno ste takvo što planirali i prije nego što ste počeli raditi taj posao. Takvo će vas ponašanje kad-tad dostići. Nije u redu očekivati da netko u vas uloži trud i vrijeme te ga potom ostaviti na cjedilu.

6. Unatoč poslovnim obavezama, i dalje redovito izlazite. Mladi imaju nevjerojatnu snagu i mogu cijelu noć bančiti i bez problema ujutro stići na posao. No, u nekom trenutku se počinju događati pogreške ili postanu razdražljivi i umorni, a to utječe na cijeli tim. Oprezno s izlascima.

7. Koristite poslovni telefon i e-mail u privatne svrhe. Zivkanje prijateljica samo da biste im se žalili uvijek iznova koliko ste zaposleni ne izgleda dobro u očima poslodavca. To ne čine samo mladi zaposlenici, ali oni su manje diskretni. Tračanje šefa u mailu prijateljici može postati razlog otkaza.

8. Nije vas pretjerano briga s kim radite. Jako bitna stavka, a nije teško pohvatati informacije. Zamolite nekoga da vas upozna s ljudima koji rade u firmi i nemojte pritom provesti više od deset minuta sa svakim. Uspostavite kontakte koji će vam biti potrebni u daljnjem radu.

9. Nemate dugoročan cilj što biste voljeli postići. Većina 20-godišnjaka ima kratkoročne ciljeve poput dobiti posao, biti unaprijeđen ili dobiti službeni auto. To je u redu ako su ti ciljevi dio većeg plana jer samo dugoročni planovi vode uspjehu. Kreirajte vlastitu viziju o tome gdje želite biti za godinu dana i tako svake godine, a usput mjerite napredak.

10. Dolazite na posao nepripremljeni. Mladi često budu pred izazovom da ne naprave "domaću zadaću". No, od vitalne je važnosti biti u stanju postaviti prava pitanja i dati dobru povratnu informaciju ili komentar na sastancima ili prezentacijama. Ako ne znate odgovor na neko pitanje, ne muljajte nego zatražite malo vremena i recite: "Mogu li vam se kasnije javiti vezano uz tu temu?"

11. Ne znate prihvatiti kritiku. Lako vas se može pokolebati kada ste na početku karijere. Morate naučiti prihvatiti konstruktivnu kritiku i naučiti nešto iz nje. Pa čak i kad kritika nema pravih osnova, ostanite mirni. Zatražite pojašnjenje. Upitajte, npr. "Možete li mi dati primjer kada sam radila na taj način?"

12. Ne priznajete vlastite pogreške. Obrana signalizira nedoraslost i nesigurnost. Ne izgovarajte se i ne okrivljujte druge. Nitko ne voli one koji prodaju priče. Od vas se traži da budete timski igrač. Preuzmite odgovornost i iskreno se ispričajte bez mnogo objašnjavanja. Naučite nešto iz situacije koja vam se dogodila.

13. Previše ste brbljavi. U želji da budete šarmantni ponekad vam izleti previše informacija pred ljudima koji ih ne bi trebali čuti. Privatnim stvarima nije mjesto u uredu i nikako nemojte moguću dekoncentraciju kolega zbog nečeg što im se događa privatno opravdavati pravim razlozima, makar vam bili poznati. Poslovni partneri, na primjer, ne trebaju znati da se netko razvodi pa je zbog toga manje posvećen poslu.

14. Tračate svoje kolege. Ostavite takve aktivnosti za vrijeme koje provodite s prijateljima. Klonite se uredskih tračeva. Ne trebate ih ni čuti, a svakako ih nije uputno prenositi. Podjela pozicija u firmi se vrlo lako mijenja, a ponekad su razlozi za to toliko prizemni poput običnog trača.

15. Prebrzo mijenjate poslove. Mladi ljudi imaju tendenciju promijeniti posao samo zato što im se nudi neznatno veća plaća. Na početku karijere iskustvo bi im trebalo biti važnije od novca, a česta promjena posla ne čini vas najboljim odabirom u očima budućih potencijalnih poslodavaca.

16. Predugo zadržavanje na određenoj poziciji. Ostati na poslu gdje ste postigli sve što možete na toj poziciji jer se bojite da će to izgledati loše u vašem životopisu je jedna od najvećih pogrešaka. Vrijeme je za pokret čim shvatite da za vas u tvrtki nema budućnosti.

17. Posao ne napuštate 'u miru'. Zlatno je pravilo u poslovnom svijetu da se ne smiju rušiti mostovi. Vrlo je vjerojatno da vaš budući poslodavac poznaje prošlog s kim se niste razišli na prijateljski način. Bivši kolege i šefovi s kojima ostanete u dobrim odnosima mogu postati vaši suradnici u budućnosti.

Cosmopolitan.hr