Ako smo čitajući trilere do sada nešto naučili, to je da oni prvi zaključci vrlo često nisu istovjetni onima što će se pokazati ispravnima na kraju romana. Junakinja romana u knjizi „Bez izlaza“ (engl. "No Exit") oslanja se na svoj razum, ali čini se da nije imala prilike pročitati mnogo trilera.
Ovo je knjiga koja jednostavno mora biti prenesena na fillmsko platno jer se radi o situaciji gdje čitajući nećete imati hrabrosti maknuti pogled s priče i samo ćete trpati kokice u usta sve dok ne dobijete priliku odahnuti… no tek na kraju knjige. U ovom slučaju grickalice imaju funkciju raspršivača tenzije – dosadu sigurno nećete osjetiti.
Autor već nekoliko romana, Taylor Adams, ovim je trilerom uspio dostići razinu domišljate Agathe Christie i iznimno popularnoga Jamesa Pattersona, a elementi horora spajaju ga i sa Stephenom Kingom. Na Sveučilištu Eastern Washingorn diplomirao je režiju i redatelj je hvaljenog kratkog filma „I Feel Fine“. Film se prikazivao na prestižnom festivalu Nezavisnog filma u Seattleu te je nagrađen Edmund G. Yarwood nagradom. Adamsov smisao za režiju dolazi do izražaja i u ovom romanu koji je istovremeno psihološki uvjerljiv i napet do granica izdržljivosti. Pazite što vam kažemo, znojni će vam dlanovi biti najmanji problem dok ga budete čitali.
Na putu kući u Utah, mlada studentica Darby upada u snježnu oluju. Kako bi stvar bila gora sve ceste su blokirane i jedino rješenje leži u sklanjanju od mećave pristajanjem na odmaralište. Samo joj je to trebalo, a sve što je htjela je bilo u miru posjetiti svoju otuđenu majku prije njezina odlaska na operaciju. A još se približavaju i praznici.
Ceste su zatvorene, nema signala i hladno je. Iz ove situacije doslovce nema izlaza. Na istom odmaralištu susreće još četvero putnika koji su ondje pristali iz istih razloga. Kako bi pronašla signal na mobitelu, Darby šeta po parkiralištu i dolazi do stravične spoznaje: u kombiju koji je parkiran pokraj njenog vozila nalazi se djevojčica zatočena u kavezu za pse. Rekli smo vam da je jezivo.
Na parkiralištu moraju ostati do jutra, a budućnost djevojčice sada počiva u Darbynim rukama. Pitanje je koji od muškaraca je opasni otmičar, a kome se može obratiti za pomoć?
Kao što smo spomenuli, Adamsov roman ima elemente krimića Agathe Christie koji se očituju u izolaciji od svijeta te manjem broju protagonista kojima se ne može vjerovati. No autor je vrlo moderan i svjestan paranoje koja vreba iza svakog ugla. Otuđenje koje živimo u gradovima u romanu se promatra kroz povećalo, a teror je uistinu na rubu horora. Pisci poput Adamsa dosta su rijetki – novi triler koji poštuje sve prethodnike u žanru dodajući im dašak svježine ne nalazi se svaki dan. Knjiga za ljubitelje kriminalističkih priča u najširem smislu, a uživat će i čitatelji romana strave i užasa.
Index.hr