promjene u modnoj industrij

Starenje više nije prepreka: Modne revije sada uključuju i žene starije od 50 godina

Autor: Žene.ba
Starenje više nije prepreka: Modne revije sada uključuju i žene starije od 50 godina
Foto: Spotlight

Nedavni događaji na pariškim modnim pistama, poput revija modnih kuća Balmain, Chloe i Miu Miu, pokazuju da se trend uključivanja starijih manekenki sve više širi. Kampanje i naslovnice modnih časopisa također sve češće prikazuju zrele žene. Na primjer, od 57 manekenki na nedavno održanoj Sedmici mode u Parizu, Balmainova revija je predstavila 20 žena starijih od 35 godina, a najstarija među njima imala je 70 godina.

Kreativni direktor Balmaina, Olivier Rousteing, izrazio je zabrinutost zbog prevalencije slavljenja samo jednog tipa ljepote u modi, koji je često usmjeren na mladenački izgled. Zbog toga se odlučio na radikalnu promjenu. Ova promjena nije samo prisutna u Balmainu, već i u mnogim drugim brendovima poput Michael Korsa, Proenza Schoulera, Marca Jacobsa, Vivienne Westwood, Simone Roche, Etroa i Maison Margiela, koji su već nekoliko sezona unazad počeli prakticirati sličan pristup.

Čelnici brenda Reformation očito dijele isto razmišljanje i podržavaju novi modni smjer. To se vidi po njihovom najnovijem angažmanu pedesetogodišnje Monice Lewinsky, spisateljice, aktivistice i nekadašnje pripravnice iz Bijele kuće, koja je najpoznatija po ljubavnoj aferi s tadašnjim predsjednikom Billom Clintonom. Ova kampanja nazvana "You've Got The Power" pokazala se iznimno uspješnom, jer je u samo nekoliko dana nakon lansiranja oborila rekorde zarade.

Carmen Dell'Orefice, američka manekenka mađarsko-talijanskog porijekla, već odavno dokazuje da su godine samo broj. U svojoj 93. godini i dalje aktivno sudjeluje u modnoj industriji, noseći revije, snimajući kampanje i osvajajući naslovnice. Otkrivena je kao model s 13 godina dok je putovala autobusom na balet, a već s 15 godina snimila je svoju prvu naslovnicu za časopis Vogue. Nedavno se pojavila na naslovnicama časopisa poput čehoslovačkog Voguea, indijskog L'Officiela i kineskog Schöna. Dell'Orefice je jednom prilikom s humorom otkrila da je tajna njezine ljepote Bag Balm, proizvod za omekšavanje kravljih vimena. Unatoč poodmakloj dobi, ističe da uživa u hodanju pistom i da ima namjeru nastaviti se baviti manekenstvom, nadajući se da će umrijeti noseći štikle na pisti.

Također, jedno od uspješnijih lica svakako je i Daphne Selfe, Britanka koja se može pohvaliti 72-godišnjom karijerom. Vrlo je zanimljivo kako je 95-godišnja Selfe u svojim najzrelijim godinama počela raditi puno više nego u mladosti i to s najpoznatijim imenima poput fotografa Marija Testina, te brenda Dolce & Gabbana, kao i snimati kampanje za kozmetičke brendove Niveu i Olay.