Od Pariza do Stockholma

Zavirite u svijet muške mode: Modni vizionari koji diktiraju evropske trendove

Autor: Žene.ba
Zavirite u svijet muške mode: Modni vizionari koji diktiraju evropske trendove
Foto: Pierre Mahéo

Muška moda oduvijek je nosila određenu uniformnost, ali u posljednjim godinama sve više raste interes za brendove koji se protive tom trendu, pružajući nam odjeću koja je autentična.

Ovi brendovi, vođeni kreativnim muškarcima, koji ne samo da stvaraju proizvode, već i žive ono što promiču, postaju istinska svjetla u svijetu moderne muške odjeće. Od Pariza do Firence i Londona, mnogi od njih nisu samo dizajneri, već i ambasadori svog vlastitog stila života.

Pierre Mahéo

Osnivač i kreativni direktor Officine Générale, Pariz

Pierre Mahéo, osnivač i kreativni direktor Officine Générale, ako biste ga sreli u jednom od kafića na Left Banku – crte lica, siva valovita kosa – brzo biste postali zaljubljeni u njegov specifičan brend pariške elegancije.

Mahéo, sin krojača iz Bretanje, osnovao je ovaj brend 2012. godine s ciljem da spoji temelje tradicionalnog odijela s lakoćom i ležernošću u kojoj se odijevaju muškarci u njegovom kvartu, blizu Saint-Germaina, u blizini čuvenih Les Deux Magots i Café de Flore. Nedavno je svoju najnoviju reviju održao u lokalnom kafiću, mjestu gdje on, njegova supruga i djeca često uživaju u doručku.

"Osjećala se autentičnost, jer to je način na koji muškarci zapravo oblače, opušteno, pomalo nesređeno", kaže Mahéo.

Max Poglia

Osnivač Poglia & Co, Firenca

Ako biste sreli šarmantnog Maxa Pogliu na kamenim ulicama Firence tokom modnog sajma Pitti Uomo (na kojem je stalni gost), mogli biste pomisliti da je on model-influencer. Zapravo, 44-godišnji Poglia bavi se puno ozbiljnijom industrijom – izradom noževa – kao i prodajom elegantnih muških modnih dodataka.

"Brend je zapravo počeo sjećanjem na radnju mog djeda u južnoj Braziliji, koja je radila više od 50 godina", kaže Poglia, koji je odrastao u Južnoj Americi, a sada živi u Firenci.

"Firenca je grad u kojem se možeš kretati pješke, što je ludo. Nakon New Yorka, Firenca je sada moj dom, gdje podižem brend i odgajam djecu."

Poglia je započeo s izradom noževa, a 2008. godine osnovao Poglia & Co. Od tada je proširio brend na izradu vrhunskih kožnih proizvoda, od torbi za vikend do stalaka za šešire, kao i raznih ručno izrađenih predmeta, poput pladnjeva i vadičepova.

"Radimo s materijalima koji su već živjeli; stari diskovi od pluga pretvoreni u oštrice, drvo, mesing, rog i kost", pojasnio je.

Charlie Casely-Hayford

Su-osnivač Casely-Hayford, London

Za 38-godišnjeg Charlieja Casely-Hayforda, 2025. godina bit će prekretnica. Osnivač brenda Casely-Hayford, kojeg je osnovao sa svojim pokojnim ocem Joeom 2009. godine, sada odijeva zvijezde za Met Gala koji će se održati u New Yorku sljedećeg mjeseca.

Joe Casely-Hayford bio je pionir u ovom području, osnivač vlastitog modnog brenda i kasnije prvi crni kreativni direktor na slavnoj Savile Row.

"Posljednjih nekoliko godina došlo je do promjene u načinu na koji muškarci nose odijela. Mislim da se sada radi o prilagođavanju kroja i njegovoj primjeni u svakodnevnom životu. Odijelo ne bi trebalo razdvajati od ostatka vaše garderobe", kaže Casely-Hayford, pokazujući način na koji se vozi biciklom do svog londonskog dućana, noseći odijelo i majicu.

To ne znači da je estetika Casely-Hayforda posebno odvažna, ali ona pomiče granice na svoj način – razmislite o jaknama bez postave, širim proporcijama hlača i svemu nošenom na ležeran način.

Casely-Hayford je naučio temelje krojenja od svog oca i primjenjuje ih na osvježavajući način za svoje kupce koji, kako kaže, "su promišljeni, svjesni dizajna i kulturni. Oduvijek je bilo riječ o osjećaju dualnosti za mene, spoju dva svijeta, i njihovom usklađivanju", kaže on.

To je pristup koji bi njegov otac bez sumnje bio beskrajno ponosan.

Dag Granath

Su-osnivač švedskog brenda Saman Amel, Stockholm

Kao suosnivači švedskog brenda Saman Amel, Dag Granath i Saman Amel predstavljaju najsvježije i najefektivnije primjere hladnog, prepoznatljivog skandinavskog minimalizma. Ovaj pristup jasno je privukao pažnju današnjih kupaca muške mode; prošle godine su otvorili predivan atelje u londonskom Mayfairu, ispunjen klasikom švedskog dizajna 20. stoljeća, a ove godine su proširili svoj brend na prostrani novi prostor u svom rodnom Stockholmu.

Razvoj brenda bio je postupan otkako su dvojica muškaraca započela svoju priču 2015. godine, nakon što su se upoznali u školi. „Zapravo sam bio Samanov model za kroj, kad je počeo izrađivati odjeću nakon obuke za izradu krojeva, i od tada se sve razvijalo“, kaže Granath.

Saman Amel odijela uglavnom se izrađuju na jugu Italije, pa slijede određene tradicionalne norme u pogledu konstrukcije i oblika, ali njihova precizna švedska ruka daje im suvremeni pečat kroz završnu obradu i izvedbu. „To je potpuno drugačiji kroj, u odnosu na, na primjer, londonske krojačke institucije. Mnogo je mekši i lakši, drapiran je i opušten u kroju; tijelo jakne je duže, silueta punija. Mnogo je lakše nositi.“