Atrakcija opkoljena oborenim stablima, turisti uprkos svemu dolaze na Skakavac

Protekli sunčani vikend izmamio je u prirodu brojne posjetitelje, lokalne izletnike ali i turiste iz drugih krajeva Bosne i Hercegovine.
Ipak, put do vodopada Skakavac bio je otežan – oborena stabla koja vjetrovi nisu zaobišli ostavila su za sobom prepreke koje su zahtijevale dodatni napor za posjetitelje.
Po vodopadu je ime dobilo i obližnje selo, rasuto među pašnjacima idealnim za stočarstvo. Upravo zbog svoje očuvanosti i autentičnosti, ovaj lokalitet ima ogroman potencijal za razvoj seoskog i ekološkog turizma.
"Odavde još nekih kilometar i po nalazi se izvor potoka, pa smo i tu išli. Predivno je i vrijedilo je svakog koraka", kazao je Dino iz Bihaća.
Vodopad nastaje neposredno nakon izvora potoka i visok je oko deset metara. Do njega vodi stazica uz samu obalu, koja se, iako zakrčena, pruža kroz gustu šumu koja pravi vječni hlad. Zvuk žubora vode i cvrkut ptica stvaraju ambijent koji pruža potpuni bijeg od svakodnevice.
"Bilo je oborenih stabala i ranije, ali nikad kao ove godine", dodaje Luka, jedan od redovnih posjetitelja.
Značaj ovog lokaliteta nadilazi sam vodopad – područje oko sela Skakavac bogato je i drugim prirodnim fenomenima. Među njima su prirodne jame i pećine, poput jame Kaluđerice, duboke oko stotinu metara, koju mještani nazivaju bezdanom. Tu je i pećina Velika greda, bogata stalaktitima i stalagmitima, kao i manja spilja na lokalitetu Marjanovića.
"Volim ovdje doći. Nisam bila tri mjeseca, put jeste malo zakrčeniji nego obično, ali to nije problem. Kad se ovdje dođe, sve brige nestanu", kaže jedna od mještanki Bosanskog Petrovca koja je s tetkom došla u još jednu posjetu vodopadu.
Ipak, svi posjetitelji dijele isti apel – potrebno je hitno angažovati lokalne nadležne službe i šumariju kako bi se očistile i osigurale pristupne staze, posebno imajući u vidu da je turistička sezona "pred vratima".
Vodopad Skakavac i njegova okolica nude rijetko viđenu sinergiju prirodne ljepote i mira, no kako bi ovaj lokalitet zaista postao turistički brend neophodno je uložiti minimalan napor u njegovu dostupnost i promociju.