
Šumske škole nude djeci potpuno drugačiji obrazovni pristup – bez klasičnih učionica i učenja za stolom
Djeca većinu vremena provode u prirodi, gdje istražuju, igraju se i uče kroz stvarne situacije. Ovaj pristup, koji izvorno potiče iz Skandinavije, sve je popularniji širom svijeta, uključujući i Balkan.
Prema istraživanju Loughborough Universityja, šumske škole pomažu djeci u razvoju važnih vještina kao što su kreativnost, rješavanje problema, samostalnost i socijalne vještine.
Škola koja miriše na bor i slobodu
Profesor Rachel Thomson, stručnjakinja za obrazovanje, naglašava da djeca uče upravljati vlastitim emocijama, kako sarađivati s drugima i razvijaju jaču povezanost s okolišem. Osim toga, boravak u prirodi potiče emocionalnu otpornost i smanjuje stres, što ima dugoročne pozitivne uticaje na mentalno zdravlje.
Dr. Janet Goodall, psihologinja i autorica knjige Teaching and Learning in the Digital Age, tvrdi da takav pristup jača samopouzdanje jer djeca prepoznaju svoj doprinos unutar zajednice i osjećaju se sposobnima suočiti s izazovima.
Umjesto stresa u klasičnom školskom okruženju, djeca u šumskim školama imaju priliku učiti u opuštenom, ali stimulirajućem okruženju.
Za roditelje koji traže alternativu tradicionalnom obrazovanju, šumske škole nude prostor za razvoj djetetove kreativnosti, emocionalne stabilnosti i ljubavi prema prirodi. Učionica postaje cijeli svijet, a djeca rastu zajedno s njim.