Lifestyle

Kako izgleda godina dana bez brze mode?

Autor: Žene.ba
41968416_343090306262303_4537482467280593933_n-790x530

Svi smo barem jedanput u životu čuli od naših roditelja uzrečicu: “Nismo toliko bogati da kupujemo jeftino.”
Ono što je prije nekoliko godina bilo kupovanje kod Kineza, danas je postalo mainstream i mi sami smo postali robovi navike da jeftinu robu velikom brzinom samo izmjenjujemo drugom jeftinom robom.

Učestala kupovina donosi i kontinuirano pojavljivanje novih trendova u malim vremenskim razmacima, zbog čega se mnogi proizvođači odlučuju za jeftinu proizvodnju koja često nije niti etički niti ekološki prihvatljiva, no ima jednu vrlinu, a to je da nas rijetko kad udari po novčaniku.

https://www.instagram.com/p/BrnzHVajylR/?utm_source=ig_embed

“Fast-fashion” ili brza moda dio je modne industrije čija se vrijednost procjenjuje na vrtoglavih 2,4 bilijuna dolara i označava obuću i odjeću koju uglavnom svi najčešće kupujemo i vrlo lako nalazimo na policama trgovina kao što su Zara, Mango, Stradivarius, H&M i mnogi drugi. “Ljudi se upuštaju u zatvoreni krug kompulzivne kupnje, osjećaja krivnje i žaljenja.”, navodi modni reporter Marc Bain.

https://www.instagram.com/p/Brs86ZVDovt/?utm_source=ig_embed

Tom opakom zatvorenom krugu se odlučila oduprijeti novinarka Jackie Bischof kada se jednog dana našla pred policom šalova u londonskom H&M-u. U gradu se našla tijekom novogodišnjih praznika i shvativši da je zaboravila zapakovati neke sitnice u kofer, zaputila se u kupovinu. U trgovini je došla do zaključka kako se dovela u situaciju da zbog male omaške kupuje stvari koje već posjeduje. S novom kalendarskom godinom iza ugla, odlučila se odreći brze mode na godinu dana.

Godina dana je prošla i Jackie kaže kako se i sama iznenadila koliko nije bila svjesna da uopće nije prioritizirala kvalitetu robe i stoji li joj ona dobro ili ne, kada je znala da ju po minimalnoj cijeni može zamijeniti. Tijekom godine, svoju kupovinu je svela na pametne razmjene, naučila se bolje brinuti o odjeći, dati ju na popravak, koncentrirano se pakovati i napraviti pauzu prije kupovine i postaviti sebi pitanje “Treba li mi to stvarno?”. Osjećala se slobodnije jer je znala da nije samo neki sporedan lik u ciklusu trendi proizvoda.

U jednom trenutku ove godine brend H&M nagomilao je 4,3 bilijuna dolara u neprodanoj robi, što je samo jedan od pokazatelja koliki utjecaj brza moda i neprestano prezentiranje brzih trendova ima na ekonomičnost i koliko bi nam svima pogodovalo postaviti s vremena na vrijeme pitanje: “Treba li nam to stvarno?

Elle.hr

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba