Kako nastaju food trendovi: Je li važno postati viralan na društvenim mrežama?
Jedan od ljudi koji se bavi ovakvim pitanjima je Alon Chen, 40-godišnji Izraelac koji želi promijeniti način na koji proizvođači hrane, restorani i supermarketi funkcionišu. Ovaj bivši izvršni direktor u Googleu vjeruje da bi umjetna inteligencija mogla biti ključ za predviđanje novih prehrambenih trendova.
Kako nastaju prehrambeni trendovi?
"Imamo algoritam koji može predvidjeti koji su recepti najpopularniji među Generacijom Z", kaže Chen za The Times.
Iako možda odmah pomislite da je spominjanje umjetne inteligencije pretjerano, teško je podcijeniti važnost prehrambenih trendova. Supermarketi, restorani i kafići ostvaruju velike profite uvjeravajući nas da probamo nešto novo.
"Prehrambena industrija vrijedi 10 biliona dolara. Svake godine raste za 3 posto, što znači da svake godine na stolu imamo 300 milijardi dolara novog novca", kaže Chen
Kako bi iskoristio ovu priliku, 2017. godine Chen je osnovao firmu Tastewise, koja pomaže chefovima i prehrambenim inovatorima da otkriju šta kupci i gosti restorana zaista žele jesti. S nekoliko godina iskustva, Chen sada ima 84 zaposlenika i klijente poput Nestléa, najveće prehrambene kompanije na svijetu, PepsiCo-a, Kraft Heinza i Waitrosea.
Njegov ključni proizvod je TasteGPT – ogromna baza podataka koja obuhvata gotovo svaki prehrambeni proizvod na policama supermarketa širom svijeta, hiljade jelovnika s platformi poput Deliverooa i UberEatsa, te milione objava o hrani na društvenim mrežama poput Instagrama, TikToka i Pinteresta, prenosi after5.hr. U samo Ujedinjenom Kraljevstvu, TasteGPT analizira menije iz 335.000 restorana i 6.073 različita sastojka. Zadatak TasteGPT-a je analizirati sve ove podatke i predvidjeti koji će trendovi rasti – te što će biti sljedeće.
Kako bi vidio kako ovo funkcioniše u praksi, novinar The Timesa, Harry Wallop, posjetio je razvojnu kuhinju Waitrosea u Bracknellu, Berkshire. U ovoj kuhinji tim za inovacije radi na novim proizvodima koji će kupce nagnati da odaberu Waitrose umjesto konkurenata poput Aldija ili Marksa & Spencera.
"Da, pritisak je velik. Tržište je izuzetno konkurentno i želimo privući više kupaca. Sve se vrti oko inovacija. Naši su kupci istinski ljubitelji hrane, gurmani koji žele isprobati nove stvari", kaže Will Torrent, 38-godišnji glavni kuhar za razvoj brenda.
Te dodaje da je srceparajuće nositi se s negativnim kritikama o proizvodu.
"Zvuči smiješno, ali stvarno ulažemo puno truda u sve što radimo", zaključio je.