U predjezičnoj fazi, geste su jedno od najčešće korištenih sredstava komunikacije. Geste su pokreti usmjereni prema osobi s ciljem prenošenja poruke, a mogu se izvoditi prstima, šakama i rukama, pokretima lica ili tijela. Između 9. i 15. mjeseca, dijete postaje svjesno da svojim ponašanjem može komunicirati s drugima, iako govor još nije dovoljno razvijen da preuzme tu ulogu. Tokom tog perioda, geste se koriste kako bi usmjerile pažnju roditelja na predmete izvan njihovog dosega ili kako bi dijelile s roditeljima nešto što im je trenutno zanimljivo.
Geste se javljaju prije govora i imaju ključnu ulogu u poticanju jezično-govornog razvoja djeteta. Često se događa da predmeti koje dijete označi gestom kasnije počne označavati riječima. Prve geste obično se pojavljuju između 8. i 10. mjeseca, a mogu se podijeliti na kontaktne i distalne geste.
Kod kontaktnih gesti, dijete uspostavlja kontakt s predmetom ili drugom osobom. Na primjer, može povući drugu osobu za ruku s određenim ciljem ili pružiti predmet drugoj osobi kako bi izrazilo svoj interes ili zahtjev.
Distalne geste ne uključuju fizički kontakt između djeteta i predmeta ili druge osobe. Jedna od najčešćih distalnih gesti je gesta pokazivanja, kada dijete pruža kažiprst prema predmetima ili osobama kako bi privuklo pažnju ili izrazilo svoj interes. Ova gesta često se koristi i za usmjeravanje pažnje druge osobe na nešto zanimljivo.
Reprezentacijske geste se javljaju kasnije, oko prvog rođendana, i imaju samostalno značenje izvan situacijskog konteksta. To uključuje geste poput odmahanja glavom za "ne", mašenja "pa-pa" i pljeskanja "bravo".
Gestikulacija igra ključnu ulogu u ranom komunikacijskom razvoju djece i često je važan pokazatelj njihovog napretka u komunikaciji. Nedostatak gesti u ranom djetinjstvu može ukazivati na moguća kašnjenja u jezičnom i komunikacijskom razvoju, piše maminkutak.