Ne pomažu bebi da nauči hodati
Iako se može činiti da hodalice pomažu bebama u učenju hodanja, istraživanja pokazuju suprotno. Bebe koje koriste hodalicu često kasnije nauče hodati u usporedbi s bebama koje ne koriste hodalicu. Razlog tome je što hodalice ne potiču prirodni proces učenja hodanja putem istraživanja, pužanja i samostalnog uspravljanja.
Mogu usporiti razvoj
Umjesto da pomažu u razvoju, hodalice često mogu usporiti fizički i motorički razvoj djeteta. Bebe trebaju prvo savladati motoričke vještine poput puzanja prije nego što budu spremne za hodanje. Hodalice mogu preskočiti te važne faze razvoja, što može imati dugoročne posljedice na motoričke sposobnosti djeteta.
Predstavljaju rizik od povreda
Hodalice povećavaju rizik od povreda jer daju bebama bržu i veću pokretljivost. Česta su nesreća hodalica koje padaju niz stepenice, sudaraju se s namještajem ili električnim aparatima te prouzrokuju ozbiljne povrede. Čak i uz prisustvo odraslih, rizik od povreda ostaje visok.
Ne pružaju obrazovnu vrijednost
Umjesto da potiču razvojne i motoričke vještine, hodalice često djecu čine pasivnima. Bebe ne razvijaju svoje vještine samostalno istražujući okolinu i učeći kako se kreću. To može uticati na njihovu sposobnost učenja i razumijevanja okoline.
Umjesto hodalice, stručnjaci preporučuju stvaranje sigurnog okruženja u kojem će bebe moći samostalno istraživati i vježbati. To uključuje igru na podu, puzanje i interakciju s okolinom. Statični centri za igru ili vrtići mogu biti bolja opcija za zabavu i razvoj djeteta bez rizika koje donosi hodalica.