"Kraj Divljeg zapada”

Italija uvodi stroga pravila influencerima, kazne do 250.000 eura

Autor: Žene.ba
Italija uvodi stroga pravila influencerima, kazne do 250.000 eura
Chiara Ferragni

Italijanski influenceri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu.

Aktivnosti influencera bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.

Pravila će se u početku primjenjivati na influencere s više od milion pratilaca.

“Divlji zapad influencera je gotov”, rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella.

“Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi”, rekao je za novine La Repubblica.

Istaknuti influenceri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti saradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese.

Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.

AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”. U slučaju plasmana proizvoda, “influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u priopćenju.

Influencerica reklamirala božićni kolač tvrdeći da će pomoći dječjoj bolnici

Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni – što je Lasorella zanijekao.

U decembru je Ferragni, koja ima gotovo 30 miliona pratitelja na Instagramu, kažnjena s nešto više od miliona eura jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” ružičastog božićnog kolača pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu.

U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila “pogrešku u dobroj vjeri… povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom”, javlja Hina. 

Prošle sedmice talijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.

Prošle su godine u drugim evropskim zemljama uvedena stroža pravila za influencere.

U junu je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bilo je to prvi put da je posao influencera zakonski definiran u Evropi.

U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influencera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati “slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije”.