Madonna: 60. rođendan pop kraljice koja je revolucionalizirala ženu, modu i muziku
Kraljica popa puni 60 godina, a njezin utjecaj na muziku i modu i danas je snažan kao i prije 35 godina kada je tek stupila na scenu. Nijedna pjevačica nikada nije imala više hitova na prvim mjestima muzičkih ljestvica, niti je ijedna više promijenila poimanje mode te ujedno scenske kostime prenijela u svakodnevnicu.
Rođena kao Madonna Louise Ciccone, već je od najranije dobi pokazivala zanimanje za umjetnost, no mislila je da želi biti isključivo plesačica.
Tek kada je ušla u svijet zabave, shvatila je da više naginje glumi i muzici. Iako je danas većini publike poznata kao jedna od najboljih živućih glazbenica svih vremena, Madonna je i glumica, a za svoju ulogu Evite Peroni primila je i nagradu Zlatni globus.
No muzika je bila njezina veća ljubav, a kada je 1983. objavila prvi album i publici predstavila dotada neviđen način odijevanja jedne pjevačice, zauvijek je promijenjeno lice muzike, ali i mode.
Naime, još je davne 1984., kada se prvi put pojavila u muzičkom spotu prikazanom na MTV-u, bilo jasno da je riječ o muzičarki koja se ne libi biti drugačija.
U svojim spotovima za pjesme „Lucky Star“ i „Borderline“ nosi svoju verziju punk suknje, mrežasti top kroz koji se nazire grudnjak, crne čipkane rukavice, obilje plastičnih i gumenih narukvica, nakit s religijskim simbolima, trake u kosi i vrlo upadljivu šminku.
Upravo su takav način odijevanja krenule slijediti hiljade mladih djevojaka, a sva je ta odjeća bila vrlo prihvatljive cijene.
Kao što je u svojim intervjuima Madonna često isticala, nikada joj nije bio cilj postati modnim uzorom, nego je takvu odjeću ona jednostavno privatno nosila, kao i njezine prijateljice, ponajprije zbog lake dostupnosti i niskih cijena.
https://www.youtube.com/watch?v=yzG_3UJ-LvU
Kada se pak na dodjeli MTV-jevih nagrada godinu dana kasnije pojavila u vjenčanici i pjevala pjesmu „Like a Virgin“, postavila je nove rekorde u kostimografiji, ali i kontroverznosti. Zbog svega toga njezini su je fanovi još više zavoljeli.
Iako je i sama imala osebujan stil odijevanja i privatno, inspiraciju za svoje nastupe i muzičke videe često je tražila i u drugima. Primjerice, Marilyn Monroee i Marlene Dietrich bile su joj omiljena lica kojima se vraćala. Marilyn joj je često služila kao inspiracija za modne kombinacije s dominantnom bijelom bojom i dijamantima, dok je u Marlene potražila androginost u odijelima ispod kojih je virilo donje rublje.
Korzet kao nijedan drugi
Ipak, ono što je postao njezin zaštitni znak svakako su bili korzeti s našiljenim grudnjacima (tzv. bullet bra). Njih je izradio Jean Paul Gaultier, inače poznat kao dizajner koji u svoje kreacije unosi fetišističku notu. Jedan od njih, nježnoružičaste boje, Madonna je prvi put nosila 1990. u Japanu na prvoj postaji svoje svjetske turneje Blonde Ambition.
Tim korzetom, i onima nakon njega, Madonna je promijenila shvaćanje donjeg rublja kao odjevnog komada koji se mora nositi samo ispod odjeće.
Taj se trend proteklih nekoliko sezona opet vratio na modnu scenu. I danas su trgovine prepune tzv. slip on haljina s čipkom, nalik spavaćicama, koji je prigrlila i Severina, kao i raznih korzeta i majica na bretelice za koje sami možemo odlučiti hoćemo li ih nositi kao rublje ili kao vanjsku odjeću. Upravo je to Madonna i htjela postići – dati djevojkama mogućnost da same odlučuju o tome kako će izraziti svoju osobnost.
A to je uspijevala i desetljećima kasnije. I Lady Gaga i Katy Perry u svojim su se scenskim kostimima inspirirale njenim kultnim korzetom, a ujedno su se njegove verzije pojavile i nebrojeno puta na malim ekranima.
Novac nije presudan za stil
Nakon ove kultne suradnje s Gaultierom uslijedile su i broje druge s prestižnim dizajnerskim imenima kao što su Dolce & Gabanna, Versace, Stella McCartney, Givenchy i drugi, ali je jednako tako rado nosila i komade do tada nepoznatih dizajnera koje bi vinula u modno nebo poput, primjerice, Ricka Owensa.
Kultne korzete s našiljenim vrhovima za Madonnu je izradio Jean Pual Gaultier. Time je pokrenula trend nošenja rublja kao vanjske odjeće.
Međutim, shvaćajući da si mlade djevojke i žene koje slušaju njenu muziku najčešće ne mogu priuštiti takve skupocjene komade odjeće, Madonna je početkom 2000-ih surađivala s brendovima ulične mode poput GAP-a i pokazala da za stil nije nužno imati mnogo novca. Uostalom, tako je i počela svoju karijeru.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=OaPeGRakU5I[/embed]
Danas, kada puni okruglih 60 godina, nije ništa manje zanimljiva nego ranije. Ono što je unijela u modu pamti se i desetljećima kasnije, a trendovi poput spomenutog nošenja rublja kao odjeće vratili su se na velika vrata.
Iako mnogi njezine modne odabire nazivaju kontroverznima, nema sumnje u to da iza toga stoji i originalnost i velika doza hrabrosti, posebno u vrijeme kada je tek započela stvarati svoju karijeru i svoje ime. Zahvaljujući njezinom utjecaju, žene su se mogle izraziti na neke sasvim nove načine. Madonna je, nema sumnje, revolucionirala ženu, modu i muziku.
Zadovoljna.hr