Disney je sklopio partnerstvo s najbogatijim čovjekom u Aziji u namjeri da stvori novi medijski gigant u Indiji, za koji se očekuje da će privući publiku od najmanje 750 miliona ljudi.
Reliance Industries, u vlasništvu milijardera Mukesha Ambanija i Disney spojili su svoje platforme za digitalni streaming i 100 televizijskih kanala u Indiji u zajedničko ulaganje vrijedno oko 8.5 milijardi dolara, objavile su dvije kompanije, piše Biznis.ba
Priče o potencijalnom ugovoru postoje već neko vrijeme, još dok se Disney mučio da se etablira u naciji s više od milijardu ljudi koji uglavnom govore engleski. Disney se također suočava s mnoštvom problema kod kuće, prenosi CNN.
Disney je napravio iskorak u Indiji 2019. godine, kada je preuzeo kontrolu nad 21st Century Foxom, uključujući njegovu ogromnu mrežu Star India. Reliance će posjedovati nešto više od 63% novog entiteta, uglavnom preko svoje podružnice Viacom18, dok će Disney držati ostatak.
"Ovo je značajan sporazum koji najavljuje novu eru u indijskoj industriji zabave.", rekao je Mukesh Ambani, čije je poslovno carstvo vrijedno više od 236 milijardi dolara i obuhvaća maloprodaju, tehnologiju i obnovljivu energiju.
Ambanijeva supruga Nita M. Ambani bit će predsjednica zajedničkog projekta, koji kombinuje Disneyjeve "hvaljene filmove i emisije" s "renomiranim produkcijama i sportskim ponudama" Viacom18, priopćile su dvije kompanije dodavši da će se obratiti i indijskoj dijaspori širom svijeta.
"Indija je najmnogoljudnije tržište na svijetu i uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje će ovo zajedničko ulaganje pružiti za stvaranje dugoročne vrijednosti za tvrtku.", rekao je izvršni direktor Disneyja Bob Iger.
Disney se suočio s brojnim izazovima u Indiji, koja se može pohvaliti živahnim medijskim i zabavnim sektorom. Posebno je teško pogođen 2022. godine kada je izgubio digitalna prava za prijenos iznimno popularnih utakmica indijske Premier lige u kriketu, i to nauštrb Ambanijeva konglomerata.
Disneyjeva aplikacija za streaming u Indiji Hotstar nakon toga je izgubila milione pretplatnika, a novi udarac pretrpjela je u martu prošle godine kada je prestala prenositi HBO-ov sadržaj.
Sedmicama kasnije Warner Bros. Discovery (WBD), matična firma HBO-a i CNN-a, preselila je svoj sadržaj u Ambanijev JioCinema, vodeći sa sobom indijske gledaoce hit serija kao što su Igra prijestolja i Naslijeđe.
U posljednjoj finansijskoj godini, koja je završila u septembru, Disney je imao prosječan prihod od samo 66 centi po pretplatniku Hotstara - što je pad u odnosu na 88 centi u 2022. godini i bitno manje od 5.93 dolara po pretplatniku izvan SAD-a na Disney+, svoju glavnu streaming uslugu. Broj pretplatnika Hotstara pao je 39%, na 37.6 milijuna tijekom posljednje finansijske godine.
Iger je u novmebru rekao da Disneyjev televizijski biznis dobro napreduje u Indiji, ali da se drugi dijelovi njegova poslovanja u ovoj zemlji suočavaju s poteškoćama: "Imamo priliku ojačati svoju poziciju. Željeli bismo ostati na indijskom tržištu."
Ugovor s jednim od najbogatijih indijskih konglomerata omogućuje Disneyju postizanje tih ciljeva, smatraju analitičari.
"Spajanjem se stvara moćan entitet, spreman za povećanje obima, profitabilnosti i konkurentnosti u televizijskom i streaming sektoru.", rekao je Mihir Shah, potpredsjednik istraživačke firme Media Partners Asia.