Lifestyle

Test: Upravljate li vremenom?

Autor: Žene.ba

Odlučili smo podijeliti test s vama!

Današnji brzi životni tempo ostavlja nam sve manje vremena za rastući broj privatnih i poslovnih obaveza. Svakodnevna izloženost rokovima, vremenskom pritisku, brojnim zadaćama i aktivnostima vrlo često rezultira stresom koji može postati trajnim stanjem, a time i ozbiljno ugroziti fizičko i mentalno zdravlje. Zato je jako važno naučiti što učinkovitije upravljati vlastitim vremenom i posvetiti više vremena stvarima koje nam život znače, poput obitelji, prijatelja, bavljenja hobijima i aktivnostima koje nas ispunjavaju i daju začin našem življenju.

Kako upravljati vremenom

1. Analizirajte načine na koje trošite svoje vrijeme. Tek kad otkrijete gdje činite pogreške u korištenju svoga vremena, možete ih uspješno i otkloniti.

2. Razlučite zadaće na važne i hitne. Svakog jutra provedite 10 minuta utvrđujući 4 ili 5 stvari koje su najvažnije tog dana.

3. Pripremite se za radni dan – prije nego se bacite na posao. Trebali biste se mirno pripremiti na taj način da:

usporedite ono što ste prema dnevnom planu trebali postići s onim što ste stvarno i obavili;
provjerite koje zadatke niste obavili i koje morate prenijeti sljedeći dan (manje poslove poput pregledavanja pošte koji su ostali neobavljeni tijekom dana, pokušajte završiti još tog istog dana);
sastavite dnevni plan za sljedeći dan. Na taj vas način navečer prije spavanja neće mučiti nemirne misli o tome što ćete sutra sve još morati obaviti.

4. Pratite pokazatelje svoje učinkovitosti. Utvrdite svoj osobni dnevni ritam kako biste obavljanje složenih i važnih poslova planirali za period visoke efikasnosti. U periodu najniže učinkovitosti trebali biste se opustiti i to vrijeme iskoristiti za društvene kontakte i rutinske aktivnosti.

5. Odvojite vrijeme za odmor. Predugi, intenzivni rad se ne isplati, budući da koncentracija i učinkovitost popuštaju i da se počinju potkradati greške. Nemojte na stanke gledati kao na rasipanje vremena, već kao na oporavak i ponovno punjenje energijom.

6. Ne bavite se nevažnim stvarima. Za sve što radite, provjerite je li to zaista nužno. Ako analizirate svoj radni dan, vidjet ćete da neke poslove uopće niste trebali raditi i da ste na njih bespotrebno potrošili svoje vrijeme.

7. Riješite se kradljivaca vremena. Hodnici brojnih poslovnih organizacija su puni uredskih uljeza koji traže mogućnost da pobjegnu od posla i nekoga kome bi se „utrpali“ i čavrljali. Ako ne želite da vas ometaju u radu, svakog koji ulazi u vaš ured dočekajte na nogama, tako i ostanite, jer je to najbolji znak, istina ne i uljudan, da nemate puno vremena za razgovore. Ako vam netko nenajavljeno ulazi u ured i pita vas imate li „par minuta“ vremena, najbolje ćete uraditi ako kažete da ste zauzeti, da vam je žao i da nemate vremena.

Upitnik: Upravljate li svojim vremenom?
Označite s kojom se od sljedećih tvrdnji slažete.

Kao i mnogim zaposlenim ljudima i meni nedostaje vremena i preopterećen sam poslom (sindrom prekovremenih sati).
Zbog visoke odgovornosti, enormne količine posla, često kratkih rokova, raznolikosti zadataka i drugih zahtjeva posla, dolazim u vremenski škripac i u stresnu situaciju.
Često ne radim, već posao „radi mene“. Neprestance sam zauzet klijentima, šefom, suradnicima, telefonskim pozivima, različitim poslovima tako da samo letim naokolo.
Svoje stvarne zadatke često obavljam tek nakon kraja radnog vremena. Preko dana ih ne stignem napraviti, jer ima puno stvari koje me ometaju, a i sporedne aktivnosti mi odvlače pažnju.
Kod mene između rada i slobodnog vremena uvijek postoji konflikt. Vrijeme koje odlazi na posao i prekovremeni rad ne mogu provesti s obitelji ili prijateljima.
Zbrojite sve i zapišite ukupan broj bodova:

Vrednovanje: 0-1 bod – Vi sigurno nemate nikakvih posebnih problema s vremenom.

2-3 boda – Odgovarate prosječnoj, vrlo zaposlenoj osobi.

4-5 boda – Vi ste pravi radoholik i vjerojatno ste ozbiljno ugroženi!

She.hr