Dobro je poznata stvar da je naizgled najglamurozniji dio mode, svijet pret-a-porter revija, posljednjih godina postao mnogo demokratičniji. Tajnoviti svijet luksuznih revija pojavom je Livestreama i blogera u prvim redovima revija, otvorio svoja ekskluzivna vrata svim modnim entuzijastima!
Sada svako može u isto vrijeme kao i Anna Wintour pogledati novu kolekciju te izraziti mišljenje preko bloga ili komentara na društvenim mrežama. No, pogledati reviju uživo, dosad je ipak bila privilegija struke: modnih novinara i urednika, modnih kupaca te nekolicine vodećih blogera. Ostali su ipak morali gledati preko ekrana.
Londonska sedmica mode za jesensko izdanje je okrenla novu stranicu u borbi za daljnju demokratičnost mode. Iako će i dalje glavni raspored i revije na njemu biti rezervirani samo za struku, pripremili su posebnih 6 revija, po prvi puta otvorenih i za široku publiku. Za cijenu od 135 funti, prosječni će ljubitelj mode moći otići na modnu reviju, usto slušati panele o modnim temama, te posjetiti i izložbu dizajnera “Designer Exhibition”, koja je dosad bila zatvoreni sajam gdje izlažu dizajneri koji ne predstavljaju kolekcije putem revija. Sve to za 245 funti možete doživjeti i iz prvoga reda, ako si možete priuštiti Front Row karte.
Pozdravljamo ovu inicijativu s pozitivnom idejom širenja dostupnosti svijeta mode široj publici, koju također zanima moda i prati njene aktualnosti. No, ako je cilj bio omogućiti pristup baš svakome, možda je cijena ipak previsoka. Najveće zanimanje vjerojatno će izazvati među studentima modnog dizajna i mladim modnim entuzijastima ili starijim poklonicima, koji prate modu preko high street kolekcija, ali nisu do sada imali izravan kontakt sa svijetom pret-a-portera. Njima bi ovo bila prilika na drugačiji način doživjeti taj naizgled magični svijet!
Ovako nam se ipak čini da će opet samo oni imućniji moći iskoristiti ovu priliku, što vjerojatno nije bio cilj organizatora (iako je u Velikoj Britaniji standard viši od našega, prosječnom konzumentu ipak neće biti lako tek tako izdvojiti potrebni iznos za jednu modnu reviju).
Elle.hr