143. godišnjica rođenja

Guccio Gucci: Od sina siromašnog kožara do popularnog dizajnera

Autor: Žene.ba
Guccio Gucci: Od sina siromašnog kožara do popularnog dizajnera
Foto: Guccio Gucci

Na 143. godišnjicu rođenja slavnog talijanskog dizajnera Guccia Guccija, prisjetili smo se početaka jednog od najpopularnijih talijanskih modnih brendova svih vremena. Guccio Gucci rođen je 26. marta 1881. u Firenci.

Guccio Gucci, rođen 26. marta 1881. u skromnoj porodici u Firenci, Italija, te  nije želio slijediti očev zanat kožara. Mladi Guccio odlučio je putovati i raditi, pretežno u Londonu i Parizu, gdje je obavljao različite poslove kao što su perač posuđa, konobar, pa čak i recepcionar. U Londonu je dobio važnu poslovnu priliku u prestižnom hotelu Savoy, gdje je upravljao električnim liftom. Tokom svog boravka u hotelu, Guccio je stekao uvid u svjetsku modu i stvorio važne poslovne kontakte.

Vrativši se u Toskanu početkom 20. vijeka, Guccio je odlučio započeti ispočetka. Koristeći svoje ušteđevine, 1921. godine osnovao je modnu kuću Gucci u Firenci. Iako je počeo kao obrtnička radionica specijalizirana za luksuzne putne torbe i dodatke od kože za jahače, poput sedla, s vremenom je proširio svoju ponudu.

Godine 1932. Guccio je dizajnirao mokasinku sa zlatnim kolutovima koja je postala jedna od najtraženijih cipela ravnog potplata u modnom svijetu. Ovaj ikonični komad obuće unosi eleganciju u svaku modnu priču i postao je predmet kopiranja od strane mnogih.

Pred kraj četrdesetih godina prošlog vijeka Guccio Gucci postao je miljenik brojnih slavnih kada je smislio prvu Bamboo torbu, odnosno prepoznatljivu kožnu torbu s ručkom od bambusa. Ostalo je, kako se kaže, historija.

Za vrijeme svoga života, do 1953. godine Gucci je bio isključivo brend dostupan u Italiji, odnosno u centrima mode kao što su Rim i Milano. Nakon njegove smrti kompaniju su preuzeli njegovi sinovi Aldo, Ugo, Vasco i Rodolfo, koji su proširili posao na New York, London i Pariz.

U njihovu asortimanu našla se i odjeća te sunčane naočale, a od 1964. godine počeli su stavljati prepoznatljivi GG logo na kreacije svoje tvrtke koje se i danas koriste.

Iako je kompanija imala financijskih teškoća u sedamdesetim godinama, dekadu kasnije počinje se oporavljati. Planetarni uspjeh doživjela je između 1994. i 2005., godine kada je mjesto kreativnog direktora Guccija obnašao američki dizajner Tom Ford.