Druga polufinalna večer 68. Eurosonga, održana jučer u švedskom Malmöu, nije samo bila prilika za uživanje u muzici i nastupima, već i za raspravu o modi. Kako je dobar i promišljen stajling odavno postao važan faktor koji može pomoći predstavnicima da postignu što bolji plasman, nije iznenađujuće što je moda uvijek tema o kojoj se intenzivno diskutuje.
Svaka Eurovizija donese nam i neki modni šok, a za to je ovaj put bila zadužen irski predstavnik Bambie Thug, o čijim se kombinacija za nastup i danas raspravlja.
A prije mnogo godina, eurovizijska moda je bila potpuno drugačija.
Prva Eurovizija održana je 1956. godine u Švicarskoj, a pobjednica je bila švicarska predstavnica Lys Assia s pjesmom "Refrain". Njen modni izgled bio je maksimalno decentan. Lys je nastupila u tamnoj haljini dugih rukava s naglašenim strukom i voluminoznim donjim dijelom. To je bio klasičan kroj inspirisan estetikom Christiana Diora i njegovim "New Look" stilom.
Četiri godine kasnije, London je bio domaćin Eurovizije, a pobjedu je odnijela Francuska s pjesmom "Tom Pillibi", koju je izvela tada 18-godišnja Jacqueline Boyer. Moda se do 1960. nije previše mijenjala, pa je tako i Jacqueline nosila voluminoznu haljinu s naglašenim strukom.
Francuska nije morala dugo čekati na novu pobjedu, jer je njihova predstavnica Isabelle Aubret osvojila Euroviziju 1962. godine u Luksemburgu s pjesmom "Un premier amour". Bila je to godina prije revolucije u ženskoj modi i lansiranja suknje mini kroja, pa su haljine polako postajale sve kraće i manje opterećene velikom količinom materijala.
U Kopenhagenu 1964. godine, dobili smo dotad najmlađu pobjednicu Eurovizije, 16-godišnju Gigliolu Cinquetti, koja je Italiji donijela pobjedu s pjesmom "Non ho l'età". Gigliola je nastupila u vrlo jednostavnoj crnoj haljini bez rukava i crnim salonkama s niskom potpeticom.
Onda smo 1967. u Beču imali priliku vidjeti prve naznake sjaja i veselih boja koje su danas često dio eurovizijskih modnih izdanja. Britanka Sandie Shaw odbacila je obuću i pobjedničku pjesmu "Puppet on a String" izvela bosa, odjevena u kratku ružičastu haljinicu sa šljokicama i bisernim aplikacijama.
Pravo eurovizijsko šarenilo čekali smo sve do 1974. godine i pobjede grupe ABBA na takmičenju održanom u Švedskoj. Bio je to apsolutni trijumf Šveđana s pjesmom "Waterloo" koja je pretvorila grupu u globalnu senzaciju.
Rane 80-e počele su korištenjem prigušenijih boja poput smeđe i žute boje - što podsjeća na prethodnu deceniju. Međutim, blok boje su također bile posvuda, a Bucks Fizz iz Ujedinjenog Kraljevstva bili su savršen primjer za to kada su izašli u svojim hrabrim blok ansamblima primarne boje, nježno natopljenom kosom i promjenama na pozornici.
A onda je, naravno, bilo trouglasto odijelo pingvina u smokingu koje je nosilo na Sophie i Magalyjevom ulasku u Luksemburg 1980. Da ne zaboravimo.
Sredinom 80-ih, možda pod utjecajem popularnih muzičara u to vrijeme poput Cyndi Lauper, dolazi do potpuno novog stila s kojim mnogi povezuju 1980-e do danas. Govorimo o velikoj kosi, spandeksu, čipkastim košuljama, poderanim farmerkama, nogavicama, neonskim bojama, bočnim repovima, odrezanim duksevima - i cipalima.
Dok su 1980-e bile sve u vezi sa volumenom, stil ranih 1990-ih je bio izrazito opuštenije. Popularne bile su slip haljine, bajkerske šorcevi, majice s logom, te farmerke visokog struka i široke, a kosa je bila skupljena štipaljkama ili ostavljena da se vijori. Tamna olovka za usne je također bila stvar. Tako je bilo i sa jednostavnim haljinama na špageti kao što se vidi u izvedbi Edyte Górniak iz 1994. To Nie Ja! za Poljsku.
2000-te su također bile mix nasumičnih stilova, uključujući mrežaste topove, plisirane ili kožne suknje, kožne jakne, statement košulje, svjetlucave cipele, majice s kapuljačom, kargo pantalone, kapri hlače, trenerke, boho , kratke jakne, džins suknje, haljine preko farmerki - zapravo, teksas sve. Ova decenija pokazala je mnogo više kože nego što se viđalo u prethodnim decenijama, kao što su kostimi u ulasku Sertaba Erane za Tursku 2003. ili Ruslanina odjeća za Ukrajinu 2004. godine.
Govoreći o takvoj eklektičnoj modi, letonski umjetnici iz 2008. obučeni kao gusari i češki izvođač iz 2009. podigli su je na novi nivo.
Futurizam se pojavio kao tema kroz korištenje tehnologije za pojačavanje mode 2010-ih, a
Tehnološki napredak i spremnost na njihovo korištenje ubrzali su do 2016. godine kada je Hrvatica Nina Kraljić nosila haljinu koju je dizajnirao Juraj Zigman, a koja je svijetlila.