Moda

Kreativni direktor Demna Gvasalia napustio Vetements

Autor: Žene.ba
Kreativni direktor Demna Gvasalia napustio Vetements

Znamo ga kao kreativnog direktora Balenciage i glavnog dizajnera Vetementsa. Potonja je pozicija koje se odrekao. Utjecaj Demne Gvasalie prostire se na uličnu, visoku i svaki drugi oblik mode. DHL, Ikeu i Crocs učinio je stalnim rezidentima modnih pisti, a odgovoran je i za neke od najvećih promjena u duhu vremena. Svoje najveće djelo do sad, Vetements, ostavio je u rukama odanih kolega iz kolektiva. Prisjetimo se kronološki njegovih dizajnerskih i marketinških podviga te što oni uistinu znače za modni svijet.

https://www.instagram.com/p/B1qVOQGI17Q/?utm_source=ig_embed

Gvasalia je odrastao sovjetskoj Gruziji, a zbog rata se s obitelji preselio u Düsseldorf. Tamo se školovao u poslovnom umijeću jer je htio postati bankar, no postao je, kako kaže, ”najtužniji čovjek na svijetu”. Spas je, kao i mnogi od nas, pronašao u modi te ju je odlučio studirati na Royal Academy of Fine Arts u Antwerpenu, baš poput Dries van Notena, Kris van Asschea, Haidera Ackermanna i Martina Margiele. Upravo je u njegovom maisonu započeo svoju dizajnersku karijeru nakon fakulteta. To je iskustvo na njega ostavilo vječni utisak. Jedan ga je zaposlenik kuće čak nazvao Margielinim duševnim sinom, grubo prevedeno s francuskog. Nakon Margiele slijedio je Louis Vuitton. Tamo je dizajnirao pod vodstvom Marca Jacobsa i Nicolasa Ghesquièrea.

https://www.instagram.com/p/B1ia73XID94/?utm_source=ig_embed

Najveća se prekretnica njegova života dogodila 2014. kada je pokrenuo Vetements. Dizajnerski je kolektiv ispočetka bio sastavljen od sedam članova uključujući njegovog brata Gurama, koji se posvetio marketinškom dijelu posla te rusku stilisticu Lottu Volkovu. Dobro poznata estetika grubih traperica, ironičnih slogana na majicama, cvjetnih haljina i ogromne gornje odjeće brzo je došla na glas kao jedinstvena i osebujna. Revije prepune nekonvencionalnih modela i lokacije poput underground seks-kluba ili kineskog restorana donijele su novu energiju na parišku modnu scenu. Nakon samo dvije sezone, Vetements je bio nominiran za LVMH nagradu, san svakog mladog dizajnera i brenda u usponu. Brend je privukao pozornost ironičnim komadima poput DHL majice i ogromnim duksevima s motivima Titanika. Jedan od njih je obukla i sama Celine Dion. Nakon nje je uslijedio Kanye West, pa svi ostali.

https://www.instagram.com/p/B1P058DoaVS/?utm_source=ig_embed

Do jesensko-zimske sezone 2016. godine Vetements se već referirao na Justina Biebera, novi val metala i ragbi. Ne stideći se svoje prošlosti, za inspiracijom je posezao i u razdoblje kad je živio u Njemačkoj. Prisjetimo se samo ”Polizei” kožnjaka i hommagea Rammsteinu ili ”Weltsschmertz” majice s čijim smo se sentimentom, bar u onom milenijalskom tonu, poistovjetili.

https://www.instagram.com/p/B08yJ57ocR4/?utm_source=ig_embed

U listopadu 2015. najavljeno je da će Gvasalia zamijeniti Wanga kao dizajner za Balenciagu. Bio je to ogroman preokret od Wangove minimalističke forme. Gvasaliina je Balenciaga slijedila sličnu crvenu nit kao Vetements. Na prvi pogled, po ničemu posebne komade, stil prosječnog oca i nekonvencionalne metode oglašavanja donio je u jednu od najprestižnijih modnih kuća. Tamo je plasirao kroksice od 850 dolara, torbe inspirirane Ikeinom Fraktom i sulude tenisice trostrukog đona koje smo ubrzo imali svi, no još zanimljivije, imali su ih i svi drugi dizajneri.

https://www.instagram.com/p/BzqD1FTIjmI/?utm_source=ig_embed

Za jesen/zimu 2017 odlučio je komentirati društvene prilike i preuzeo font predsjedničke kampanje Berniea Sandersa te njime potpisao logo Balenciage na puffericama. Revija je bila komentar kako zaista nije potrebno da se dovodimo u situaciju da moramo birati manje između dva zla (Trump/Clinton) te je on ”izabrao” treću opciju (Sanders). Za reviju se pročulo i na CNN-u – ništa novo, jer se do tada Gvasalia već pokazao kao dostojna reinkarnacija kralja Mide.

Za jesen i zimu 2018. na poprsja nekoliko komada otisnuo je broj telefona koji ne postoji, šala na koju su mnogi nasjeli. No, pokazao je kako nije obični šaljivdžija. Naime, ista je kolekcija stvorena u kolaboraciji s World Food Programom kojem je donirano 250 000 dolara.

https://www.instagram.com/p/BxCl55gHg5n/?utm_source=ig_embed

Već se sada sa sigurnošću može reći da će se u modnoj povijesti Demna Gvasalia pamtiti kao jedan od prvih dizajnera koji zaista razumije internet kulturu, posvećujući bar jedan look iz svake kolekcije meme obožavateljima s obzirom da se takav oblik komunikacije javlja isključivo na tom mediju. No, s obzirom da se u posljednje vrijeme počeo doticati i ozbiljnijih tema, bit će zanimljivo pratiti gdje će još ostaviti trag.

https://www.instagram.com/p/B0YrcSEo2P2/?utm_source=ig_embed

”Vetements je uvijek bio kolektiv kreativnih umova. I dalje ćemo gurati granice, poštujući kodove i autentične vrijednosti brenda. I dalje ćemo podržavati iskrenu kreativnost i istinski talent.”, objasnio je Demnin brat i suosnivač Vetementsa Guram Gvasalia u izjavi WWD-u. “Demnin talent i vizija mode bili su presudni u kontinuiranom uspjehu Vetementsa. Dao je izuzetan doprinos naslijeđu tvrtke i promijenio pisanje kodova modne marke općenito.”

https://www.instagram.com/p/B0TFuY-IKKN/?utm_source=ig_embed

”Usprkos malim izgledima, moda se promijenila jednom i zauvijek otkako se pojavio Vetements, a također je otvorila nova vrata za toliko mnogo ljudi. Osjećam da sam ostvario svoju misiju konceptualista i inovatora dizajna u ovom izuzetnom brendu, a Vetements je sazreo u tvrtku koja svoju kreativnu baštinu može samostalno razviti u novo poglavlje.”, dodao je Gvasalia o svojoj odluci.

Elle.hr