Već se godinama luksuzni brendovi odjeće i modnih dodataka oslanjaju na turiste kako bi postigli rast prihoda, ne samo u zemljama koje su turističke meke, već i na svom kućnom pragu, bilo to u Parizu, Londonu ili Milanu. No, čini se kako su se sankcije koje je uveo SAD na uvoz kineskih proizvoda itekako odrazile i na luksuzne brendove. Razlog? Turisti iz Kine ne dolaze.
Turisti iz Azije i Europe spakirali bi svoje blještave kofere na godišnjim odmorima i egzotičnim putovanjima i vozili se autobusom do trgovačkih centara. Ili su to radili barem prije cijele krize. Turistički posjeti SAD-u smanjili su se za 1,9 posto u prvih pet mjeseci godine, što je opći pad uzrokovan naglim smanjenjem broja posjetitelja iz Kine.
Učinak se prvi put osjetio krajem prošle godine, ali se ubrzao tijekom posljednjih nekoliko mjeseci, dok je trajala borba s valutama i sankcijama. Macy i Ralph Lauren, samo su neke tvrtke koje su okrivile slabe turističke brojke za lošu prodaju u SAD-u.
Tiffany, koji ovog tjedna izvještava o zaradi, posebno je glasan na ovu temu. Kina je dopustila da ima valuta oslabi u odnosu na američki dolar, što je posjete SAD-u učinilo skupljima, a u petak je trgovinski rat dodatno eskalirao novim tarifama na američki uvoz.
No, lukave marke su predvidjele pad prihoda i investirale u trgovine i e-trgovine u matičnim zemljama turista. Tiffany je jedna od tih marki . Tvrtka se koncentrirala na porast prodaje u samoj Kini, čak i ako manje Kineza kupuje u njezinim trgovinama u inozemstvu.
Elle.hr