Kako pomoći djetetu s autizmom da se navikne na korištenje WC-a
Autizam, neurorazvojno stanje koje varira u težini, često uzrokuje izazove u učenju osnovnih vještina poput korištenja WC-a. Prema studiji iz 2022. godine, 49,1% djece s autizmom ima poteškoća s učenjem ove vještine, u usporedbi s 23,6% neurotipične djece.
Prepoznavanje spremnosti za korištenje WC-a
Znakovi da bi dijete moglo biti spremno za ovaj korak uključuju:
Svijest o potrebi korištenja WC-a
Verbaliziranje ili pokazivanje potrebe za WC-om
Neugoda zbog prljavih pelena
Uspjeh u stvaranju novih navika u drugim područjima
Izazovi u učenju Dijete s autizmom može se suočiti s različitim izazovima, kao što su:
Teškoće u razumijevanju WC rutine
Komunikacijske poteškoće
Osjetljivost na zvukove i mirise WC-a
Medicinska stanja koja otežavaju korištenje WC-a
Savjeti za uspješno učenje
Da biste olakšali proces, razmotrite sljedeće strategije:
Postavite dosljedan raspored posjeta WC-u
Povećajte unos tekućine prije odlaska na WC
Koristite vizualne znakove i pomagala umjesto verbalnih uputa
Prilagodite WC kako bi bila ugodna za dijete
Uključite zvukove i teksture koje su manje uzrujavajuće
Savjeti za djecu koja ne govore
Za djecu s autizmom koja ne govore, vizualni alati i fizičke geste mogu biti posebno korisni. Identificiranje uzroka otpornosti može biti složenije i može zahtijevati konsultacije s doktorom.
Izgledi za uspjeh
Većina djece s autizmom na kraju se uspije naučiti koristiti WC. Studije pokazuju da 93% djece s autizmom postiže "suhoću" tokom dana do dobi od 10 godina. Uz strpljenje i prilagođene metode, većina djece može postići ovu važnu prekretnicu.