Ljepota

Zbog čega toliko volimo crvenu boju?

Autor: Žene.ba

Valentinovo je uvijek dobar trenutak da se podsjetimo koliko volimo crvenu boju. Parfemi u bočicama koje nagovještavaju njihov strastveni karakter, ruževi za usne koji vrište od crvenila, olovke kojima ćete postići dugotrajnost na usnama, čak i jedan muški parfem. Crvena je ove sezone (opet) s modnih pista sišla u vrli svijet nove kozmetike.

LIPSTICK CHOICE

Najprodavaniji kozmetički proizvod danas i oduvijek, je gospodin crveni ruž. Ovih dana, po mogućnosti, u prikladnoj valentinovski crvenoj nijansi. U crvenoj boji ima nešto zbog čega joj ne možemo odoljeti, nešto što objašnjava popularnost crvenog ruža. Crvena boja izaziva fiziološke promjene u tijelu. Povisuje krvni tlak, ubrzava rad srca, potiče apetit, a upravo ona ima najdulju valnu duljinu koju registrira ljudsko oko. Naj­uočljivija je boja općenito pa su upravo zbog toga stop svjetla na automobilima crvena.

Alexander Theroux u svojoj knjizi ‘Primarne boje’ navodi da crvena ima simboliku magije, ljubavi, seksa, revolucije, pakla, smrti i borbenosti. Također, crvena je prva boja koju novorođenče ugleda. Testovi pokazuju da se ljudska mentalna i fizička snaga pojačava onoga trenutka kada samo pogledamo na crvenu boju. Nedavno provedene kozmetičko-sociološke studije pokazuju da se žene koje nose crveni ruž više smiju.

RED 3

Jessica Pallington, autorica knjige ‘Lipstick’, rekla je kako je crvena "jedina boja kojom ćeš ih sve osvojiti, roza će ih prestrašiti, a narančasta začuditi". Crveni je ruž iznimno vizualan - volimo ga gledati, diviti mu se dok je nov, netaknut i čeka prvi potez po usnama. Ruž je i taktilan - obožavamo ga isprobavati na zapešću u parfumerijama i drogerijama, omiljen je accessoires, ali i oružje za ljepotu u torbici. Ruž je i olfaktivan - neki mirišu kao stari bakin ruž, neki na maline, a neki jednostavno mirišu na ruž za usne. Naposljetku, ruž je auditivan - pri zatvaranju pakiranja čuje se diskretan klik, a ponekad i upadljiv klak. Kakav vi volite?

LIPSTICKS

JESTE LI ZNALI?
Francuski brend Guerlain još je potkraj 19. stoljeća proizvodio ruževe. No američka tvrtka Scovill Manufacturing Company of Waterbury u Connecticutu prva je 1915. proizvela moderan ruž u metalnoj ambalaži. Mehanizam ruža na okretanje, kakav poznajemo danas, prvi je 1923. patentirao američki izumitelj James Bruce Mason Jr.

Cosmopolitan.hr