Valentinovo je uvijek dobar trenutak da se podsjetimo koliko volimo crvenu boju. Parfemi u bočicama koje nagovještavaju njihov strastveni karakter, ruževi za usne koji vrište od crvenila, olovke kojima ćete postići dugotrajnost na usnama, čak i jedan muški parfem. Crvena je ove sezone (opet) s modnih pista sišla u vrli svijet nove kozmetike.
Najprodavaniji kozmetički proizvod danas i oduvijek, je gospodin crveni ruž. Ovih dana, po mogućnosti, u prikladnoj valentinovski crvenoj nijansi. U crvenoj boji ima nešto zbog čega joj ne možemo odoljeti, nešto što objašnjava popularnost crvenog ruža. Crvena boja izaziva fiziološke promjene u tijelu. Povisuje krvni tlak, ubrzava rad srca, potiče apetit, a upravo ona ima najdulju valnu duljinu koju registrira ljudsko oko. Najuočljivija je boja općenito pa su upravo zbog toga stop svjetla na automobilima crvena.
Alexander Theroux u svojoj knjizi ‘Primarne boje’ navodi da crvena ima simboliku magije, ljubavi, seksa, revolucije, pakla, smrti i borbenosti. Također, crvena je prva boja koju novorođenče ugleda. Testovi pokazuju da se ljudska mentalna i fizička snaga pojačava onoga trenutka kada samo pogledamo na crvenu boju. Nedavno provedene kozmetičko-sociološke studije pokazuju da se žene koje nose crveni ruž više smiju.
Jessica Pallington, autorica knjige ‘Lipstick’, rekla je kako je crvena "jedina boja kojom ćeš ih sve osvojiti, roza će ih prestrašiti, a narančasta začuditi". Crveni je ruž iznimno vizualan - volimo ga gledati, diviti mu se dok je nov, netaknut i čeka prvi potez po usnama. Ruž je i taktilan - obožavamo ga isprobavati na zapešću u parfumerijama i drogerijama, omiljen je accessoires, ali i oružje za ljepotu u torbici. Ruž je i olfaktivan - neki mirišu kao stari bakin ruž, neki na maline, a neki jednostavno mirišu na ruž za usne. Naposljetku, ruž je auditivan - pri zatvaranju pakiranja čuje se diskretan klik, a ponekad i upadljiv klak. Kakav vi volite?
JESTE LI ZNALI?
Francuski brend Guerlain još je potkraj 19. stoljeća proizvodio ruževe. No američka tvrtka Scovill Manufacturing Company of Waterbury u Connecticutu prva je 1915. proizvela moderan ruž u metalnoj ambalaži. Mehanizam ruža na okretanje, kakav poznajemo danas, prvi je 1923. patentirao američki izumitelj James Bruce Mason Jr.