Tvrde stručnjaci

Jedna godina, jedna mačka – i potpuno drugačije dijete

Autor: Žene.ba
Jedna godina, jedna mačka – i potpuno drugačije dijete
Foto: Pexels

Mačke možda ne trče za štapovima niti skaču u rijeku, ali njihova prisutnost u domu može imati dubok uticaj na emocionalni i socijalni razvoj djeteta.

Prema studiji Univerziteta Missouri iz 2020. godine, provedenoj na djeci s poremećajem iz autističnog spektra, već nakon jedne godine suživota s mačkom zabilježeno je poboljšanje u području socijalne povezanosti, izražavanja osjećaja i smanjenje anksioznosti.

Iako je fokus bio na djeci s dijagnosticiranim razvojnim teškoćama, autori naglašavaju da su efekti emocionalnog učenja primjenjivi i na opću populaciju djece.

Više bliskosti, manje impulsivnosti

Profesorica Gretchen Carlisle, voditeljica istraživanja, navodi da mačke, za razliku od pasa, nude mirniju i predvidljiviju interakciju, što djeci omogućuje da kroz svakodnevnu rutinu njege i bliskosti razviju dublju emocionalnu stabilnost.

Upravo ta stalna, tiha prisutnost mačke omogućuje djetetu da uči posmatrati i prepoznavati neverbalne signale, što su temelji za razvoj empatije.

I u širem kontekstu, naučnici iz Kineske akademije nauka u Pekingu zaključuju da prisutnost kućnog ljubimca, uključujući mačke, potiče kod djece razvoj osjećaja odgovornosti i samopouzdanja.

U jednoj longitudinalnoj studiji iz 2019. godine, istraživači su pratili djecu od četvrte do šeste godine života i otkrili da ona koja su svakodnevno provodila vrijeme sa svojim mačkama češće iskazuju prosocijalna ponašanja i rjeđe reaguju impulsivno u vršnjačkim sukobima.

Često se naglašava važnost fizičke aktivnosti u razvoju djece, ali upravo tišina, posmatranje i emocionalna prisutnost mačke, mogu biti jednako snažan alat za unutrašnji razvoj djeteta.

Samo jedna godina uz mačku je godina oblikovanja vještina koje će dijete nositi kroz cijeli život.